• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قدردانی جنرال قونسلگری افغانستان در مشهد از مربی و تمام اعضای تیم قایقرانی دختران مهاجر افغانستانی

قدردانی جنرال قونسلگری افغانستان در مشهد از مربی و تمام اعضای تیم قایقرانی دختران مهاجر افغانستانی

جنرال قونسلگری افغانستان درمشهد از مربی و تمام اعضای تیم قایقرانی دختران مهاجر افغانستانی که در مسابقات بین المللی تهران از خود شایستگی نشان داده و پدیده این مسابقات لقب گرفتند، قدردانی کرد.
در تاریخ 5 میزان 1396 جناب آقای علی دامچی سرپرست و سرمربی تیم و خانم هانیه کریمی از اعضاء تیم، به نمایندگی از تیم قایقرانی سفیران صلح دختران افغانستان با جناب آقای راغی، جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد دیدار کردند.
در این دیدار، آقای راغی، ضمن خوش آمدگویی به نمایندگان تیم قایقرانی، کسب عنوان چهارم توسط آنها را در مسابقات بین المللی قایقرانی تهران، که با حضور 30 تیم از کشورهای ایران، عراق و ارمنستان برگزار گردید تبریک گفت. آقای راغی در ادامه، با تشکر فراوان از تمامی اعضاء تیم و سرمربی آنها، حضور آنها را در این دوره از مسابقات خوب و فراتر از انتظارات ارزیابی کردند؛ و اظهار داشتند که باعث امیدواری و مسرّت است که جوانان میهن با همت و سختکوشی خود، علیرغم تمامی محدودیتها و موانع، نه تنها در این مسابقات حاضر میشوند بلکه حائز عناوین برتر و کسب عنوان قهرمانی نیز میگردند. ایشان در ادامه خاطر نشان ساختند که دولت افغانستان و جنرال قونسلگری افغانستان در مشهد، خود را متعهد به ایجاد محیطی مساعد برای رشد استعدادها و تواناییهای تمامی اتباع خود و به خصوص جوانان و پیشقراولان عرصه فرهنگ، هنر و ورزش میدانند؛ و در این راه از هیچ حمایتی دریغ نخواهند کرد؛ چرا که به استعدادها و تواناییهای جوانان خود باور دارند. ایشان همچنین ابراز امیدواری کردند که با انگیزه و تلاشی که در تیم قایقرانی سفیران صلح دختران افغانستان سراغ دارند؛ بتوانند در آینده به نتایج بهتری دست پیدا کنند.
در ادامه این دیدار آقای دامچی، ضمن ارائه گزارشی مکتوب و شفاهی از روند اعزام-نتیجه و برگشت تیم قایقرانی، عنوان داشتند که تیم سفیران صلح دختران افغانستان با شروع فعالیت ورزشی خود در کمتر از 3 ماه توانست در میان 30 تیم با تجربه و حرفهای، به این عنوان نائل آید که همین امر سبب ملقب شدن تیم مذکور به پدیده نوظهور مسابقات بینالمللی تهران از سوی فدراسیون قایقرانی جمهوری اسلامی ایران بعنوان میزبان مسابقات گردید. ایشان در ادامه ابراز امیدواری کردند که در صورت وجود حمایتهای مؤثر بتوانیم در سال آینده و در مسابقات آسیایی جزء 3 تیم برتر آسیا قرار بگیریم. این هدفی است که با توجه به شرایطی که اعضای تیم به لحاظ فکری، فیزیکی و روحی در آن قرار دارند؛ بسیار محتمل و محصل است. ایشان در ادامه به نمایندگی از تمامی اعضای تیم از حمایتهای جناب آقای راغی و همچنین حمایتهای ریاست محترم جمهوری اسلامی افغانستان، دکتر اشرف غنی، تقدیر و قدردانی کردند و کسب عنوان فوق را بدون حمایتهای آنها غیر ممکن و بسیار بعید دانستند.
در پایان این دیدار جناب آقای راغی تقدیرنامه و هدایایی را به رسم یادبود به آقای دامچی و خانم کریمی به عنوان نمایندگان تیم قایقرانی سفیران صلح دختران افغانستان اهداء نمودند.

  پربازدید ترین