• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار و رایزنی دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان با سفیر کشورمان در تهران

دیدار و رایزنی دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان با سفیر کشورمان در تهران

آقای محمد حسن جعفری دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان صبح روز چهارشنبه 12 میزان 1396  با اقای دکتر نصیر احمد نور سفیر افغانستان در تهران  دیدار و ملاقات نمود آقای جعفری قبل از عزیمت به کابل با اقای دکتر نصیر احمد نور سفیر  کشورمان در تهران در رابطه با مشکلات مهاجرین به رایزنی وتبادل نظر پرداخت .
در این دیدار ابتدا اقای دکتر نصیر احمد نور ضمن خیر مقدم و خوش آمدید به دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان و هیئت همراه از پیگیری مشکلات مهاجرین در ایران قدردانی کرد.
سپس دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان، ضمن تشکر  و قدردانی از زحمات دکتر نصیر احمد نور سفیر کشورمان در تهران از هر گونه طرح و برنامه ای که منجر به تسهیلات مهاجرین  شود استقبال نمود و ان را یک خدمت ارزشمند دانست و گفت : تسهیل و رفع مشکلات مهاجرین  و اتباع کشور ، به نوبه ی خود عبادت است ، اقای جعفری در بخش دیگری از سخنانش گفت باور مندم تلاش جناب عالی نسبت به سفرای قبلی کشورمان در ایران از جدیت و توجه بیشتری برخوردار است و آرزوی موفقیت مزید برایتان دارم .
وی همچنین تامین وحدت و همدلی را یکی از دستاوردهای دولت و ملت افغانستان در یک دهه گذشته عنوان نمود و تاکید کردند که وحدت و همدلی بین اقوام یک اصل و ضرورت اجتناب ناپذیر  در کشور است .
ایشان همچنین در واکنش به توییت بهار جلالی دختر علی احمد جلالی وزیر داخله پیشین  کشور و سفیر فعلی افغانستان در جرمنی گفت: دختری که هیچ حسی به وطن ندارد بسیار دردناک و شرم آور است که این گونه نفرت‌پراکنی را در کشور دامن میزند و سخن ایشان را به شدت محکوم کرد و افزود: ما بیشتر از هر زمان دیگر به وحدت و همدلی نیاز داریم. نفرت‌پراکنی توسط عناصر نفاق انداز ما را آسیب می‌زند و خدمتی برای دشمنان افغانستان است .
در عین حال از آن‌جایی که آقای جلالی سفیر افغانستان است و در کتاب خود به‌صورت واضح به یکی از اقوام بزرگ این کشور اتهام خیانت وارد کرده است، نیاز است تا در مورد ماموریت او به عنوان نماینده افغانستان در آلمان باتوجه به دیدگاه‌های تبارگرایانه‌اش تجدید نظر شود.
سپس دکتر نصیر احمد نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در تهران یادآور شد که ما برای مراجعه و سهوت مهاجرین در سفارت دو پروژه بزرگ را راه اندازی کردیم که یکی از آنها راه اندازه سامانه نوبت گیری اینترنتی می باشد و مهاجرین عزیز به راحتی می تواند طبق نوبتی که قبلا در سایت گرفته است در روز معین به سفارت مراجعه نموده و کارهای خود را پیگیری نمایند.
وی همچنین افزود ما در راستای تسهیل و سرعت بیشتر کارها در همین نزدیکی سفارت یک ساختمان دیگری را در نظر گرفته ایم که بعد از توافق کابل نیروهای خود را افزایش داده و تعداد بیشتری از مراجعین را پذیرش نماییم.
همچنین سفیر کشورمان در تهران افزود: نشست های متعددی میان جمهوری اسلامی افغانستان و ایران در رابطه با بهود اوضاع مهاجرین همواره برگزار کردیم و پیرامون اجراآت و فعالیت‌های کمیته‌های پنج گانه  (امنیت، اقتصاد، آب، همکاری‌های فرهنگی و امور مهاجرین) معلوماتی ارائه نمودند.
قابل ذکرا ینکه آقای محمد حسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان عصر روز یکشنبه 2 میزان 1396 با آقای احمد محمدی فر مشاور وزیر و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی جمهوری اسلامی ایران پیرامون امور مهاجرین دیدار و ملاقات نموده بود.
در این دیدار آقایان دکتر محمد ابراهیم کریمی سرپرست دفتر مرکزی حزب در کابل، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد شریفی عضو شورای مرکزی حزب، مهندس سجاد ناصری مدیر خبرگزاری افغان ایرکا در ایران، مهندس محمد زاده تیموری عضو مجمع فرهنگی انقلاب اسلامی افغانستان، حضور داشتند.

  پربازدید ترین