• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بازی تیم ملی فوتبال افغانستان مقابل اردن با تساوی 3-3 به پایان رسید

بازی تیم ملی فوتبال افغانستان مقابل اردن با تساوی 3-3 به پایان رسید

تیم ملی فوتبال افغانستان در برابر تیم اردن در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا با نتیجۀ 3-3 تن به تساوی داد.
این بازی که پس از چاشت امروز در تاجکستان برگزار شد، در آغاز بازی هردو تیم بازی را یک‌سان بازی کردند اما ملی‌پوشان افغانستان در همان دقایق نخست ادارۀ بازی را به دست گرفتند تا نارسیده به ربع اول نیمۀ اول به گول رسیدند.
در یک ضد حمله در دقیقۀ 14 و روی حرکت امرالدین شریفی از جناح چپ، این بازی‌کن توپ را به محوطۀ جریمه اردنن فرستاد و بازی‌کنان اردن با گول‌به‌خودی توپ را وارد دروازه‌شان کردند.
پس از آن اردن کم‌کم حالت هجومی به خود گرفت و در دقیقۀ هژده یک ضد حمله از سوی اردنی‌ها شکل گرفت اما حمیدالله وکیلی، دروازه‌بان افغانستان به خوبی توپ را دفع کرد.
در دقیقۀ 30 باز هم بازی‌کنان اردن حمله‌یی را انجام دادند که حمیدالله وکیلی دوباره ضربۀ بازی‌کن حریف را مهار کرد ولی سرانجام افغانستان در همان نیمۀ نخست بازی‌ افغانستان دو گول دریافت کرد و بازی با نتیجۀ 2-1 به نفع اردن به پایان رسید.
در نیمۀ دوم و و دقیقۀ 48 بازی‌کنان افغانستان فرصت زدن گول مساور را داشتند ولی در چند ضربه ملی‌پوشان افغانستان نتوانستند گول بزنند.
سرانجام در دقیقۀ 63 افغانستان توسط ضربۀ سر اسلام امیری و ارسال فیصل شایسته توانست گول تساوی را به ثمر برساند.
در دقیقۀ 80 از روی یک ضد حمله و حرکت پاس زبیر امیری خیبر امانی توانست نتیجه را سه بر دو به نفع افغانستان کند ولی دقایقی بعد اردن گول مساوی را زد تا بازی با نتیجۀ 3-3 پایان یابد.
با این نتیجه شانس رفتن به جام ملت های آسیا را از دست دادیم تا پرونده ناکامی های تیم ملی  با این نتایج افتضاح تکمیل شود.
انتقاد های زیادی را متوجه فدارسیون وکادر فنی به همراه خواهد داشت تیم ملی که تابه اینجا بازی های خوبی را انجام نداده بود حالا دو سه سال دیگر خانه نشین میشود و باید فوتبالهای کشورهای دیگر را تماشا کند.
نکته: اگر اردن مقابل ویتنام بازی خودش را ببرد و ما هر دو بازی مقابل ویتنام و کمبودیا رو ببریم شانس صعود را داریم.

  پربازدید ترین