• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کمیسیون انتخابات: به هیچ نهادی اجازه مداخله در کار کمیسیون را نمی دهیم

کمیسیون انتخابات: به هیچ نهادی اجازه مداخله در کار کمیسیون را نمی دهیم

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید: به هیچ نهاد اجازه مداخله در کار این کمیسیون را نمی دهد.
نجیب الله احمدزی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات به روز چهارشنبه گفت: “به پارلمان، جریان های سیاسی و هیچ ارگان اجازه مداخله را نمی دهیم. ما مستقلانه، اراده محکم به برگزاری انتخابات در زمان اش داریم.”
همچنان، مسئولان این کمیسیون اظهارات اخیر شماری از احزاب سیاسی و نهاد های ناظر را جفا به کار کمیسیون انتخابات میدانند.
آقای احمدزی افزود: “ما به روند اصلاحی همه جریان های سیاسی و احزاب احترام داریم اما موضوع گیری های هیچ جریان که بخاطر مغشوش کردن ذهن مردم و بی باوری است قابل قبول نیست.”
هفته پیش شمار از احزاب مطرح سیاسی در نشست مشترک کارکرد های کمیسیون مستقل انتخابات را ناتوان به برگزاری انتخابات و وابسته به حکومت دانسته و خواهان برکناری اعضای این کمیسیون شدند.
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات همچنان تاکید می ورزد که انتخابات در زمان معین برگزار خواهد شد.
با آنکه کمیسیون از برگزاری انتخابات در زمان مناسب اش سخن می گوید: اما هنوز هم چالش های امنیتی از نگرانی های این کمیسیون به شمار می رود.
وسیمه بادغیسی، معاون عملیاتی کمیسون مستقل انتخابات در مورد اظهار داشت: “یکی از دلایلی که ارزیابی مراکز را به تعویق انداخته تغییر و تبدیل مراکز و چالش های امنیتی بوده است.”
این عضو کمیسیون همچنان می گوید: اگر کارت های جدید الکترونیکی توزیع شود، کارت های سابقه باطل اعلام خواهد شد.    
انتخابات مجلس نمایندگان و شورای ولسوالی ها قرار است در نیمه سال آینده خورشیدی برگزار شود اما هنوز هم نا امنی و دغدغه های سیاسی چالش جدی رو به روی این روند ملی است.

  پربازدید ترین