• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله: مشکلات لغمان را در شوراى وزیران مطرح خواهم کرد

عبدالله: مشکلات لغمان را در شوراى وزیران مطرح خواهم کرد

رییس اجرائیه حکومت مى گوید که مشکلات امنیتى و دیگر بخش هاى این ولایت را، در نشست هاى شوراى امنیت و شوراى وزیران مطرح خواهد کرد.
داکترعبدالله، این اظهارات را امروز(23میزان) طى سخنانى در نشست ویژه اى زیر نام (جشن بازسازى لغمان) در لغمان ابراز داشته است.
وی که به منظور بررسی و تحلیل اوضاع ولایت لغمان و گشایش چندین پروژه توسعه‌‌ای  به این ولایت سفر کرده گفت که حکومت به مشکلات مردم بغلان رسیدگی خواهد کرد.
نبود امنیت، تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی و دفاعی از جدی‌ترین مشکلات در زمینه امنیت ولایت لغمان به حساب می‌رود.
داکتر عبدالله بیان داشت که مشکلات و خواسته‌های مردم و مسوولان لغمان در شورای امنیت ملی کشور به بحث و بررسی گرفته خواهد شد. وی تاکید کرد که در زمینه تامین امنیت ولایت لغمان اجراات لازم صورت خواهد گرفت.
وی افزود که وضعیت امنیتی ولایت لغمان بهبود یافته اما تامین امنیت کامل آن به زمان بیشتر نیاز دارد.
رییس اجرایی با ابراز خرسندی از افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های مهم توسعه‌‌ای در ولایت لغمان، خاطر نشان ساخت که این اولین و آخرین پروژه‌ها در زمینه ساخت‌ و ساز ولایت لغمان نخواهد بود.
داکتر عبدالله تاکید کرد که نیازمندی‌ها و چالش‌های مردم روشن است و برای رسیدگی به آنها اقداماتی را روی دست خواهند گرفت. وی به رسیدگی به مشکلات بیجاشدگان و مهاجرین نیز تأکید ورزید.
رییس اجرایی همچنان در جریان این سفرش به ولایت لغمان،  در نشستی فوق‌العاده اوضاع امنیتی این ولایت را  نیز بررسی و ارزیابی کرد.
در این نشست که با حضور والی، برخی از نمایند‌گان مجلس، فرمانده قول‌ اردو، فرمانده پولیس، رییس امنیت و سایر مسوولان محلی در شهر مهترلام برگزار شده بود، روی اوضاع امنیتی این ولایت بحث مفصل صورت گرفت.
مسوولان محلی ولایت لغمان درباره اوضاع امنیتی، نیازمندی‌ها و مشکلات این ولایت به رییس اجرایی گزارش دادند.
مسوولان محلی ولایت لغمان، اوضاع امنیتی این ولایت را خوب توصیف کرده و برای تأمین امنیت بهتر، خواستار افزایش تشکیلات فرماندهی پولیس، تمرکز قول اردوی سیلاب در این ولایت و همچنان راه‌اندازی عملیات تصفیوی در برخی مناطق گردیدند.
داکتر عبدالله در این نشست وعده سپرد که به درخواست‌های مسوولان امنیتی لغمان رسیدگی صورت می‌گیرد.
رییس اجرایی بر هماهنگی و وحدت بیشتر میان نهادهای امنیتی و مسوولان محلی تأکید ورزید و گفت که همکاری میان حکومت محلی و مردم، ضامن تأمین امنیت و بهبود حکومت‌داری محلی خواهد بود.

  پربازدید ترین