• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جنگ در بدخشان یک پروژه است و هیچ نسبت عقیدتی میان باشندگان بدخشان و صاحبان این پروژه ی خانمان سوز وجود ندارد

جنگ در بدخشان یک پروژه است و هیچ نسبت عقیدتی میان باشندگان بدخشان و صاحبان این پروژه ی خانمان سوز وجود ندارد

صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه‌ی افغانستان در ششمین مراسم سالروز شهادت برهان‌الدین ربانی در بدخشان گفت که جنگ در این ولایت «یک پروژه است».
آقای ربانی در مراسم امروز، دوشنبه 24 میزان، هدف هراس‌افگنان را تخریب کاری و آنان را "دشمن دین، مردم و افغانستان" خواند.
آقای ربانی گفت: "جنگ در بدخشان یک پروژه است و هیچ نسبت عقیدتی میان باشندگان بدخشان و صاحبان این پروزه‌ی خانمان سوز وجود ندارد".
او خطاب به باشندگان بدخشان گفت که رهبران گروه‌های هراس‌افگن فقط از شما به عنوان "چوب سوخت" به خاطر "هدف‌های شوم‌شان" استفاده می‌کنند.
بدخشان ولایتیست در شمال شرق افغانستان که با پاکستان، چین و تاجیکستان همسایه است.
این ولایت پس از پیوستن هراس‌‎افگنان موجود در افغانستان به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، بیشتر ناامن شد و چندی پیش ولسوالی زیباک آن برای مدت کوتاهی به تصرف گروه طالبان درآمده بود.
آقای ربانی پیش از این گفته‌ها در مورد انتخابات پیشرو گفت که هنوز پرسش‌ها در مورد نوعیت نظام انتخاباتی بی پاسخ باقی مانده است.
او گفت: " بودجه‌ی کمیسیون‌های مستقل انتخاباتی‌، حوزه‌های انتخاباتی و ثبت نام رای‌دهندگان در هاله‌ی ابهام قرار دارد و این بیانگر آنست که مسوولان انتخاباتی نمی‌توانند انتخابات را در زمان معین‌اش برگزار کند".
به گفته‌ی او، هرقدری که برگزاری انتخابات به تعویق بیافتد، مردم سالاری در افغانستان صدمه می‌بیند.
آقای ربانی برگزاری انتخابات شفاف را "برگشتاندن اعتماد از دست رفته‌ی مردم به حکومت، خواند" و گفت که حزب جمعیت اسلامی "منسجم‌تر و گسترده‌تر" از پیش در انتخابات پیشرو اشتراک می‌کند.

  پربازدید ترین