• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نیروهای امنیتی از یک حملۀ خونین دیگر در کابل جلوگیری کردند

 نیروهای امنیتی از یک حملۀ خونین دیگر در کابل جلوگیری کردند

ریاست امنیت ملی می‎گوید که کارمندان این ریاست دو مرد انتحاری را همراه با یک موتر پر از مواد منفجره، از ولسوالی سروبی ولایت کابل بازداشت کردند.
این ریاست در خبرنامه یی می‏افزاید که این افراد بنام‏های سمیع الحق به اسم مستعار مخلص و واحدالله به اسم مستعار صدام امروز هنگامی بازداشت شدند که به دستور حکیم الله، یک تن از فرماندهان کلیدی گروه طالبان برای حمله بر تأسیسات امنیتی در کابل فرستاده شده بودند.
در خبرناه آمده است که این افراد «بخاطر انجام حملات انتحاری با یک عراده واسطه نوع سراچه به رنگ سفید، دارای نمبر پلیت (326 پروان) مملو از مواد منفجره آماده شده بودند، توسط نیروهای قطعات خاص امنیت ملی بازداشت گردیده اند.»
ریاست امنیت ملی می افزاید که افراد بازداشت شده، در چندین حملۀ هراس افگنانه بر نیروهای امنیتی در ولایت ننگرهار سهیم بوده اند.
این ریاست تأکید دارد که طالبان در نشستی در شورای پشاور تصمیم گرفتند تا یک سلسله حملات مغلق و خونین را برتأسیسات نظامی، کاروان های نیروهای امنیتی و نقاط مزدحم شهر کابل، انجام دهند.
به گفتۀ ریاست امنیت ملی، قاری بریال، والی نام نهاد طالبان برای ولایت کاپیسا مسؤول اجرایی شدن این حمله‎ها در کابل گماشته شده بود.
این در حالی است که نیروهای امنیتی شنبه شب نیز یک موتر نوع مازدا را که در آن نزدیک به سه هزار کیلوگرام مواد منجره جا سازی شده بود، از منطقه کوته سنگی کابل کشف کردند.

  پربازدید ترین