• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس دبیرخانۀ مجلس نمایندگان باردیگر به لوی سارنوالی معرفی شد

 رییس دبیرخانۀ مجلس نمایندگان باردیگر به لوی سارنوالی معرفی شد

هیئت اداری مجلس نمایندگان به اعضای این نهاد هشدار می دهد که پس از این، اعضای مجلس بدون ارایۀ مدارک نمی توانند بر همکاران شان اتهام ببندند.
کمیتۀ ریسان مجلس نمایندگان، خدای نظر نصرت، رییس دبیرخانۀ مجلس نمایندگان را به لوی سارنوالی معرفی کرد.
اعضای این کمیته با تأیید فیصله هیئت بررسی کنندۀ اتهام های فساد بر خدای نظر نصرت، می گویند که تصمیم روز شنبه نشست عمومی مجلس برای معرفی نشدن او به لوی سارنوالی، نادرست بوده است.
هفتۀ پیش هیئت بررسی کنندۀ اتهام های فساد در مجلس نمایندگان، رییس دبیر خانۀ این نهاد را مکلف به پاسخ گویی به سارنوالی دانست که به روز شنبه هفتادتن از اعضای مجلس امضا گردآوری کردند و در نشست عمومی برای معرفی نشدن آقای نصرت به سارنوالی رأی مثبت دادند، اما امروز رییس مجلس گفت که رییس دبیرخانه مطابق فیصله هیات بررسی کننده به سارنوالی معرفی می شود.
عبدالرووف ابراهیمی در این باره گفت: «در پیوند به فساد اداری مربوط به ولسی جرگه قبلأ این موضوع نهایی شده و طی یک مکتوب از سوی هیئت اداری به سارنوالی رفته است، دیگر بحث در این باره منتفی می باشد.»
پس ازبیشتر شدن اتهام های فساد و کارکردهای غیرقانونی برهیئت اداری و شماری از اعضای مجلس نمانیده گان و نیز رییس دبیرخانه این نهاد، اکبراستانکزی، یکی از اعضای مجلس، رییس مجلس نمایندگان را به ناتوانی متهم می کند و از وی می خواهد که استعفا بدهد.
اکبراستانکزی گفت: «ابراهیمی صاحب از شما با احترام می خواهیم که با عزت استعفا بدهید همین قدر شرم برای مجلس نمایندگان بس است.»
این سخنان، با واکنش عبدالقادر زازی، دبیر نخست مجلس روبرو شد و هشدار داد که بار دیگر اجازه اتهام بستن را بر اعضای مجلس بدون ارایۀ مدارک به هیچ کسی  نمی دهد.
وی گفت: «لطفأ همین تالار را طرف دیگری نبرید در غیر آن ما مکلف استیم مطابق اصول و وظایف برخورد انضباطی کنیم.»
هیئت بررسی کنندۀ اتهام های فساد در مجلس نمایندگان، هفتۀ پیش فیصله کرد که رییس مجلس مکلف است نزدیک به پنج میلیون و چهارصد هزار افغانی پول های حیف و میل شده را برگرداند و رییس دبیرخانۀ مجلس از بهر پیمان های مشکوک به سارنوالی پاسخ بگوید و معاون نخست و دو تن دیگر از اعضای این مجلس از ده تا پانزده روز از نشست های این نهاد محروم گردند.

  پربازدید ترین