• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سرپرست سفارت کشور ترکمنستان مقیم کابل، با معاون رئیس جمهور دیدار کرد

سرپرست سفارت کشور ترکمنستان مقیم کابل، با معاون رئیس جمهور دیدار کرد

رُسلان تکایوف، سرپرست سفارت ترکمنستان مقیم کابل، قبل از ظهر روز سه شنبه، 23 عقرب 1396، با استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفتگو کرد.
این دیدار که به مناسبت سفر معاون رئیس جمهور به کشور ترکمنستان برای اشتراک در کنفرانس ریکا 7 انجام شد، معاون رئیس جمهور ضمن تأکید به گسترش روابط و همکاری های متقابل میان دو کشور افغانستان و ترکمنستان، دولت و مردم ترکمنستان را از دوستان نزدیک دولت و مردم افغانستان عنوان کرد.
استاد دانش با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی بین افغانستان و ترکمنستان و سابقه تاریخی روابط دپلماتیک بین دو کشور تصریح کرد که همکاری و روابط دوجانبه بین افغانستان و ترکمنستان در عرصه های مختلف رو به گسترش است.
معاون رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از اشتراک در کنفرانس ریکا 7 که فردا چهار شنبه 24 عقرب 1396 – 15 نوامبر 2017 در عشق آباد مرکز ترکمنستان برگزار می شود، گفت پروژه های مشترک در زمینه سرک، راه آهن و انرژی برق بین دو کشور، برای همکاری های منطقوی مؤثر است.
استاد دانش با اشاره به پروژه برق 500 کیلو ولت و پروژه تاپی به عنوان یکی از بزرگترین پروژ های انرژی در منطقه گفت که همکاری دوجانبه در عرصه های مختلف بین افغانستان و ترکمنستان می تواند با پیامد های نیک اقتصادی و توسعوی در منطقه همراه خواهد بود.
 در این دیدار رُسلان تکایوف، توسعه روابط متقابل میان افغانستان و ترکمنستان را برای دولت آن کشور یک اولویت خوانده و از اینکه استاد دانش معاون رئیس جمهور برای شرکت در کنفرانس ریکا 7 به ترکمنستان سفر می کند ابراز خرسندی کرد.
وی از علاقه مندی ترکمنستان برای سهم گرفتن در شبکه انتقال انرژی برق و تجهیزات مورد نیاز آن خبر داده گفت که جانب ترکمنستان فرصت های همکاری دراین عرصه را تحت بررسی دارد.

  پربازدید ترین