• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان با معاون دوم رئیس جمهور

دیدار نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان با معاون دوم رئیس جمهور

قبل از ظهر روز سه شنبه 23 عقرب 1396 تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان با استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار و گفتگوکرد.
در این دیدار، معاون رئیس جمهور از نقش برجسته همکاران بین المللی افغانستان از جمله ملل متحد، در جهت همکاری و حمایت از دولت و ملت افغانستان ابراز تشکر و قدردانی کرد. ایشان بر اهمیت این همکاری ها در روند برگزاری به موقع و بهتر انتخابات و تلاش برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان تأکید کرده خاطر نشان کرد که حکومت افغانستان مصمم بر برگزاری به موقع انتخابات و تعقیب روند صلح است.
نماینده خاص سرمنشی ملل متحد در امور افغانستان نیز با اشاره به اهمیت پروسه صلح در افغانستان، گفت که ملل متحد آمادگی کامل دارد، تا هم چنان حکومت افغانستان را در برگزاری هرچه بهتر انتخابات و رسیدن به یک صلح پایدار کمک نماید.
در این دیدار، دو طرف روی جزئیات روند انتخابات و کارهای انجام شده در این قسمت، نیز بحث و تبادل نظر کردند و تأکید بر این شد که برای تسریع این روند، از جانب حکومت افغانستان و همکاران بین المللی، تلاش همه جانبه صورت بگیرد.
آقای یاماموتو همچنین تأکید کرد که همکاری های تخنیکی از جانب جامعه بین المللی در پروسه انتخابات، زیر نظر سازمان ملل متحد در جریان می باشد.

  پربازدید ترین