• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت دفاع: حملات راکتی پاکستان باید در قلمرو افغانستان متوقف شود

وزارت دفاع: حملات راکتی پاکستان باید در قلمرو افغانستان متوقف شود

وزارت دفاع ملی می گوید: حملات راکتی پاکستان باید در قلمرو افغانستان متوقف شود.
دولت وزیری، سخنگوی این وزارت تاکید می ورزد که کابل فشار های زیادی در پیوند به این مورد بالای اسلام آباد وارد خواهد کرد.
آقای وزیری در مورد اظهار داشت: “انداخت های که از طرف پاکستان می شود قطعاً برای حکومت افغانستان و قوای مسلح افغانستان قابل قبول نیست. دوم اینکه حکومت افغانستان به ملل متحد و با پاکستان این موضوع را شریک ساخته است و به طور جدی این موضوع تعقیب می شود.”
تنها در دو روز گذشته بیش از 150 راکت از خاک پاکستان بر مناطق مرزی کشور پرتاپ شده است.
نگرانی جدی از این حملات راکتی پاکستان در ولایت کنر وجود دارد و اندی هم هدف این حملات روشن نیست جز تصویر آسیب رسیدن به افراد ملکی.
عبید الله شینواری، عضو شورای ولایتی کنر در این مورد گفت: “همه مردم در این مورد آسیب دیده اند مردم نگران وضعیت اند و ما می خواهیم دولت کاری کند که حملات متوقف شود.”
مزمل، بزرگ قومی ولسوالی دانگام کنر افزود: “ساعت های زیاد به ولسوال صاحب صحبت کردیم مناطق زیادی است که زندگی و راحتی را به مردم محدود کرده اند.”
سیاسیون نیز از این بابت نگران اند و اما حکومت را متهم به این می کنند که هیچ زمانی در این مورد از یک آدرس قوی سخن نزده است.
رنا ترین، عضو مجلس سنای کشور اظهار داشت: “این برای نخستین بار نیست که پاکستان به تعهد خود عمل نمی کند بار های بار چنین بوده است.”
پیش از این هم بار ها  پاکستان حملات راکتی به خاک افغانستان داشت تا حدی که سفیر اسلام آباد در کابل از سوی وزارت خارجه احضار شده بود اما نتیجه قابل لمس در این مدت را مردم شاهد نه بوده اند.

  پربازدید ترین