• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سه پست مهم شورای ولایتی میدان وردک را زنان به خود اختصاص دادند

سه پست مهم شورای ولایتی میدان وردک را زنان به خود اختصاص دادند

برای نخستین بار سه عضو برجستۀ هیئت اداری شورای ولایتی میدان وردک زنان برگزیده شدند.
در انتخابات هیئت اداری شورای ولایتی میدان وردک که امروز برگزار شد، حلیمه عسکری به حیث رییس، نفیسه سیلی به عنوان معاون و هاجر میرزایی به حیث دبیر شورای ولایتی میدان وردک، گزیده شدند.
این رویداد، در ولایتی که ناامنی و خشونت در برابر زنان وجود دارد یک گام مثبت گفته می شود.
این در حالی است که در بسیاری از ولایت های دیگر کمتر به زنان در این پست ها، سهم داده شده است.
مثلأ در ولایت بدخشان که نیز امروز انتخابات هیئت اداری شورای ولایتی برگزار شد، تمامی پست های کلیدی این شورا را مردان به خود اختصاص دادند.
در این انتخابات، بشیرصمیم به حیث رییس، سردار سروی به حیث معاون و احمد جاوید راغی، به عنوان دبیر شورای ولایتی بدخشان انتخاب شدند.
ارگان های محلی می گوید که انتخابات هیئت اداری شورای های ولایتی، امروز همزمان در 34 ولایت کشور برگزار شده است.
احمد فیصل بیگزاد، والی بدخشان از هیئت اداری تازۀ بدخشان می خواهد که در کنار مقام های محلی برای حل مشکلات مردم و بهتر شدن وضعیت امنیتی با حکومت محلی همکار باشند.
وی می گوید: «من واقعأ از کارکرد اعضای شورای ولایتی بدخشان به عنوان والی خوشحال بودم، اما بازهم از تمامی اعضای شورای ولایتی به ویژه هیئت اداری تازه می خواهم که در کنار مردم و حکومت شان باشند.»
این همه در حالی است که پیش از این گزارش هایی نشر شدند که دست داشتن شماری از اعضای شوراهای ولایتی را در مقرری ها و معرفی افراد در نهادهای دولتی نشان می دادند. اما اکنون دیده شود که با تغییر چهره ها در هیئت اداری شوراهای ولایتی، چه تغییراتی به میان خواهد آمد.

  پربازدید ترین