• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نرگس نهان قربانی تعصب اشرف غنی شد!!

نرگس نهان قربانی تعصب اشرف غنی شد!!

خداداد اسماعیلی: انتخاب شدن و انتخاب کردن یک امر طبیعی است و حق هر فرد جامعه می باشد شخصی را انتخاب کند یا نکند . حال اینکه آن فرد انتخاب می‌شود یا نمی شود نیز یک امر طبیعی است، البته این شرایط در صورتی صدق میکند، که بدون دخالت بیرونی باشد.
حال در رابطه با انتخاب اخیر وزرا متاسفانه بدین صورت نبوده و نیست. یک شب قبل از روز رای اعتماد، جناب رئیس جمهور اشرف غنی احمد زی ، تمام نماینده ها را به ارگ دعوت کردند و سفارش های لازم و مورد نیاز را نیز انجام دادند.
این در حالی اتفاق افتاده است که یازده نامزد وزیر از دوازده نامزد وزیر دولت نامیمون و نامشروع وحدت ملی، از پارلمان نامشروع رای اعتماد گرفتند و در این میان تنها خانم نرگس نهان نتوانست از فلتر پارلمان بگذرد.
اینکه تنها یک خانم از بین دوازده نامزد موفق به رای اعتماد نشدند، ذهن انسان را به سمت هزار فکر می برد، چون تجربه چند ساله گذشته ثابت کرده است که هر بار دولت کسی را بخواهد برنده می شود و اگر نخواهد نمی شود.
اینکه خانم نهان موفق نمی شود، نشان می دهد که اشرف غنی احمد زی هنوز آن تعصب کوچی گری و طالبانی در وجودش موج می زند که نمی خواهد خانم ها در اجتماع و انظار عمومی حضور پیدا کنند (مراجعه شود به صبحت های چند روز گذشته اشرف غنی احمد زی).
که به مخالفین خودخطاب می کنند ، اگر ادعای خود را در محکمه ثابت نکردید ، چادر به سر کنید در خانه بشینید!
عدم رای اعتماد به خانم نرگس نهان ، نشان دهنده این است که غیر مستقیم گفته اند که هنوز زود است که در افغانستان یک زن وزیر شود ، همان بهتر است که در خانه بشینید و به شغل شریف خانه داریم مشغول باشید!
اکنون که من شما را معرفی کردم به این دلیل است که حامیان و بادران خارجی ام ناراحت نشوند .
دیگر اینکه ، اگر واقعا موضوع صلاحیت و لیاقت بود ، آیا از بین این دوازده نامزد فقط این خانم صلاحیت و لیاقت نداشته است؟
در حقیقت معیار این انتخاب چه بوده است که فقط ایشان آن معیار را نداشته اند؟
آیا نمیتوان گفت که جز خانم بودن ایشان مشکل دیگری نیست؟
به خواهر خود خانم نهان می گوییم همان بهتر که رای اعتماد نیاوردید ، چون لیاقت شما خیلی بهتر و بیشتر از این هاست ، که در دولت نامشروع وحدت ملی و با آدم دیوانه و متعصب چون اشرف غنی احمد زی کار کنید و هم کاسه شوید ، برای شما آرزوی موفقیت های بیشتر را در آینده ای نزدیک داریم در پست های بهتر و بالاتر!
به امید روزی که تعصب در کشور ما نباشد ومعیار انتخاب لیاقت و شایستگی باشد نه جنسیت و قومیت!!

خداداد اسماعیلی 96/9/13

  پربازدید ترین