• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت انرژی تفاهمنامه ای را برای بازسازی بندهای آب و برق امضاء کرد

وزارت انرژی تفاهمنامه ای را برای بازسازی بندهای آب و برق امضاء کرد

وزارت انرژی و آب تفاهمنامه ای را با بانک جهانی برای بازسازی بند های آب و برق در ولایت های بغلان، هرات و کندهار امضا کرد.
وزیر انرژی و آب، علی احمد عثمانی اظهار نمود که با تکمیل کار بند دهله در کندهار، پروژه شیندند در هرات و کار بازسازی دروازه ذخیره تولید برق در بغلان که قرار است تا 6 ماه اینده به بهره برداری سپرده شود، بیشتر خانواده ها برای پیش برد کار های زراعتی از ان مستفید خواهند شد.
آقای عثمانی گفت: “با پوشش آبیاری بند دهله در ولایت کندهار، 50000 نفر از انرژی و آب مستفید خواهند شد. این کار با همکاری مالی بانک اسیایی اغاز می گردد. بند ذخیره و تولید برق در پلخمری که 75 سال قبل به کمک المان ساخته شده بود، حالا کار باز سازی دروازه اول آن اغاز شده است.”
اعضای مجلس نماینده گان هم تاکید کردند که باید از آب های کشور درست مدیریت شود و از ضایع شدن ان به کشورهای همسایه جلوگیری صورت گیرد.
خالد پشتون، عضو مجلس نماینده گان بیان داشت: “یک چیزی را که توجه حکومت را خواهانیم این است که از ضایع شدن اب های کشور جلوگیری کند. این کار تغییر بزرگ در زراعت افغانستان خواهد آورد.”
در همین حال، رئیس اجرایی، عبدالله عبدالله کار بازسازی این پروژه ها را یک گام اثر گذار برای پیش برد کار های زراعتی در کشور دانست و وعده سپرد که مدیریت، کنترول و تنظیم آبهای کشور از اولویت های اساسی است که بر ان توجه جدی خواهند کرد.
آقای عبدالله نیز اضافه کرد: “نماینده گان مردم باید به وزیرانی که رای داده اند، آنها را حمایت کنند تا به دل جمع کار کنند و چیز هایی را که شما گفتید را من می دانم که این کار ها در اولویت ما قرار دارد.”
پیش از این هم با روی کار آمدن حکومت وحدت ملی، وعده سپرده شده بود که مدیریت، و کنترول آبهای کشور از اولویت های اساسی انان می باشد که بر ان توجه خواهند کرد.

  پربازدید ترین