• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رایزنی ناتو برای افزایش سه هزار سرباز اضافی دیگر به افغانستان

رایزنی ناتو برای افزایش سه هزار سرباز اضافی دیگر به افغانستان

ناتو چگونگی مبارزه با هراس افگنی و افزایش سه هزار سرباز اضافی به افغانستان را بار دیگر به رایزنی گرفت
جنگ افغانستان پدیده شوم پس از فساد اداری و مواد مخدر که دامنگیر این کشور است. مقامات ناتو در بروکسل روز چهار شنبه بار دیگر جنگ افغانستان و چگونگی مبارزه با هراس افگنی را به رایزنی گرفتند  .
ینس ستولنبرگ، دبیر کل ناتو گفت: “روز چهار شنبه در مورد نقش ناتو و مبارزه علیه تروریزم توضیحات دادیم و ما سه هزار عسکر دیگر هم برای ماموریت آموزشی مان در افغانستان اضافه میکنیم.”
نقش روسیه در جنگ افغانستان و اتهام ها بر این کشور در حمایت از طالبان هر از گاهی سرخط رسانه می شود. دبیر ناتو می گوید، رایزنی ها را با روسیه در مورد جنگ در افغانستان آغاز کرده اند.
آقای ستولنبرگ بیان داشت: “در نشست ها روی موضوعات متعددی بحث کردیم، مثل بحث در مورد اوکراین و افغانستان، گفتگو های ما با روسیه آنقدر آسان نیست  و به همین اساس  از اهمیت بالای هم برخوردار است “
با اعلام راهبر امریکا در قبال افغانستان انتظار ها در واشنگتن به افزایش نیرو های ناتو  نیز زیاد شد، اکنون وزارت خارجه امریکا این انتظار را امیدوار کننده میداند.
 هیدرناوورد، سخنگوی وزارت خارجه امریکا اظهار داشت: ” ما شاهد بوده ایم،  و ما بسیار شگفت زده از  یک عده کشور های کوچکی هستیم که مایل به تقویت نیروهای خود هستند، حتی اگر تعدادی محدود از نیرو هم داشته باشند.”
به دنبال اعلام راهبرد جدید امریکا در قبال افغانستان و اسیای جنوبی، حدود 3 هزار سرباز جدید آمریکایی به این کشور اعزام شد تا شمار این نیروها به بیش از 14 هزار برسد. بخشی از راهبرد تازه آمریکا اعمال فشار بر پاکستان برای نابودی پناهگاه‌های هراس افگنان است

  پربازدید ترین