• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روسیه اقدام ترامپ در قبال بیت المقدس را تحریک آمیز خواند

 روسیه اقدام ترامپ در قبال بیت المقدس را تحریک آمیز خواند

روسیه اقدام دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به‌ عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی تحریک آمیز خواند.
لئونید اسلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه بامداد پنجشنبه گفت: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل ممکن است بار دیگر اوضاع در مناطق مناقشه فلسطین و اسراییل را به شدت متشنج کند.
روزنامه روسی کامسامولسکایا پراودا در بخش اخبار آنلاین پایگاه اینترنتی خود به نقل از اسلوتسکی نوشت: اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر ادامه زنجیره اقدامات تحریک آمیز در سیاست خارجی آمریکا است که هدفمندانه از جمله در قبال سوریه، ایران و کره شمالی صورت می گیرد.
رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: از همان ابتدا مشخص است که این گام (اقدام ترامپ درباره بیت المقدس) مغایر با نظریه حل و فصل مسائل خاورمیانه است و می تواند اوضاع مناطق مناقشه اسراییل و فلسطین را به شدت متشنج کند.
رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
ترامپ در سخنانی در کاخ سفید با اشاره به اینکه بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند.
رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.
شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند»

  پربازدید ترین