• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صبغت الله مجددی: تصمیم ترامپ دربارۀ بیت المقدس تجاوز بی موجب بر عنعنات و عقیدۀ مسلمانان است

صبغت الله مجددی:  تصمیم ترامپ دربارۀ بیت المقدس تجاوز بی موجب بر عنعنات و عقیدۀ مسلمانان است

صبغت الله مجددی، رهبر شورای عالی احزاب جهادی و ملی افغانستان از حکومت و جریان‌های سیاسی خواسته است که در تصمیم‌گیری‌ها منفعت‌های ملی را در نظر بگیرند.
آقای مجددی امروز،  در یک نشست خبری در کابل وحدت ملی را یک "اصل" خواند و گفت که حکومت و جریان‌های سیاسی با موضع‌گیری‌هایشان نباید به وحدت ملی آسیب برسانند.
او داشتن موضع سیاسی را "حق" هر حزب خواند و گفت که جریان‌های سیاسی می‌توانند آن را اعلام کنند. مجددی گفت که تضعیف جریان‌های سیاسی و حزب‌ها "به نفع ملت و کشور نیست".
آقای مجددی از حکومت خواست که با حزب‌ها "تفاهم" کند و آنها را در موضوع‌های بزرگ ملی "شریک کند و به دیدگاه آنها احترام بگذارد".
او با تاکید برر گفت‌وگوهای صلح بین الافغانی، گفت: "ما از تمام جریان‌های سیاسی می‌خواهیم که وارد گفتگو شوند تا به یک راه حل سیاسی قابل قبول دست بایند". آقای مجددی افزود: "ما آماده هستیم که این گفتگو را میزبانی کنیم".
این گفته‌ها در حال مطرح می‌شود که از آغاز حکومت وحدت ملی تا اکنون شماری از جریان‌های سیاسی با حکومت وحدت ملی هم نظر نبوده‌ و بارها حکومت را نقد کرده‌‎اند.
آقای مجددی در بخش دیگر از سخنانش از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که برگزاری انتخابات سال آینده را جدی بگیرد.
او گفت: "عزل و نصب کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات باید بر اساس قانون صورت بگیرد".
آقای مجددی افزود که برای "شفافیت انتخابات و جلب اعتماد عمومی نسبت به آن" طرحی را آماده کرده است که بعدن در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار می‌دهد.
آقای مجددی واکنش به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسراییل از سوی امریکا، گفت:"تا آخرین نفس خود در هماهنگی با سایر مسلمانان برای حمایت از بیت المقدس منحیث ملکیت فلسطین ایستاده می شویم".
وی گفت: تصریح کرد که این کار تجاوز بی موجب بر عنعنات و عقیدۀ مسلمانان است.

  پربازدید ترین