• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سیاف: قدس شریف، شهر مقدس و مبارک مسلمان ها است و از درد ملت مسلمان جدا نیستیم

سیاف:  قدس شریف، شهر مقدس و مبارک مسلمان ها است و از درد ملت مسلمان جدا نیستیم

 قدس شریف، شهر مقدس و مبارک مسلمان ها است که در زمان حضرت عمر آزاد شد؛ اقدام رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس بحیث پایتخت اسراییل یک اشتباه بزرگ و جبران ناپذیر است و نباید اینکار را می کرد.
کنفرانس بزرگان تنظیم دعوت اسلامی افغانستان با سخنرانی رهبر شورای حراست و ثبات افغانستان و رییس مجلس سنا برگزار شد. دراین کنفرانس از تنظیم شورای تنظیم خبر داده شد.

عبدالرب رسول سیاف، رهبر جهادی امروز پنجشنبه 16 قوس 96 در این کنفرانس گفت: قصه نهضت اسلامی افغانستان بسیار دور و دراز است و نهضت درحالی شروع شد که جریانات چپی همه بر سر بساط علمی، مکاتب و دانشگاه های کشور سایه تاریک انداخته بودند و فرصت برای جولان مردم دین ستیز باز شده بود، دراین شرایط موسسین نهضت بر آن شدند که مسوولیت واجب و دینی خود را ادا کنند و به فکر تاسیس اولین حلقه برای مبارزات اسلامی بیافتند.

سیاف با بیان مقاومت نهضت اسلامی در برابر جریان های بی دین و دین ستیز اظهار کرد: کار نهضت در آغاز بسیار آهسته و با قدم های سنجیده برداشته شد و نهضت فرصت تربیت کادرها و تنظیم های جنگی را پیدا نکرد و در این شرایط ناگهان در ایام شیرخوارگی مجبور شد در میدان جنگ برود. از یکسو جنگ تحمیل شد و از طرف دیگر حملات بیرحمانه نظام بر نهضت وارد شد و تعداد زیادی از پیشکشان نهضت به زندان افتادند و تعدادی ناچار به ترک وطن شدند.

این رهبر جهادی یادآور شد: با وجود تمام تلاش ها علیه نهضت، آهسته آهسته نهضت ایستاد و قیادت جهاد برحق ملت مسلمان را برعهده گرفت و رهبری مبارزات و جهاد را بصورت عمده بر عهده گرفت.

وی، درخصوص تاسیس دانشگاه عوت و جهاد سیاسی توسط نهضت اسلامی افغانستان اظهار کرد: در دانشگاه دعوت و جهاد، 16 درصد محصلین تنظیم و 84 درصد محصلین دیگر تنظیم ها درس می خواندند و جای هیچگونه فرق و امتیاز گیری میان محصیلین نبود و فرزندانی بدور از روحیه تعصب در آن تربیت شدند که اکنون در هر جایی از کشور که کار می کنند مانند ستاره می درخشند.

سیاف، با پذیرفتن انتقادها از نبود کادر مجرب در تنظیم نهضت اسلامی گفت: بعضی می گویند که تنظیم، کادرهای مجرب و تحصیلکرده ندارد؛ تمام این انتقادها را می شنویم و رد نمی کنیم اما می گوییم که اگر ما در این مجال کار کردیم نخواستیم برای خود نوکر و خدمتکار تربیت کنیم و کوشش کردیم که برای کل ملک خدمت کنیم و همین روحیه را نیز تعقیب می کنیم.

رهبر شورای حراست و ثبات، وجود اقوام مختلف را باعث زیبایی کشور خواند و گفت: وقتیکه چند گل یکجا شوند، گلدسته ایجاد می شود و این ملت گلدسته است؛ پشتون، تاجیک، هزاره، ازبک، ایماق، بلوچ، عرب، نورستان و ترکمن همه برابر، اولاد آدم و امت رسول هستند و ضرورت نیست که به یک نام و نام دیگر از هم جدا شوند. بر سر وحدت ملی کشور در چوکات هم دین بودن تاکید می ورزیم و امید داریم همه در این مورد همصدا شوند.

این رهبر جهادی، با اظهار نارضایتی از تک روی ها و بیراهه روی های حکومت تصریح کرد: با وجود نارضایتی از کم شنوایی حکومت و عدم اهتمام به پیشنهادات اصلاحی و خواست های معقول نمی خواهیم که در این ملک از طرف ما جنجال بیاید و تزلزل در نظام باعث آنارشیزم شود اما از عدم شنوایی این حکومت و فاصله گرفتن از ملت و تن ندادن به خواست های ملت سخت ناراضی و منتقد هستیم اما مصالح کشور را از همه چیز بالاتر می دانیم. خدا کند که آنان متوجه کجروی ها و خطاهای خود شوند و ملک از دست آنان خراب نشود.

وی، به انتخابات پارلمانی پیش رو اشاره کرده و بیان کرد: اگرچه که برگزاری انتخابات اعلام شده اما وضع نشان می دهد که آمادگی برای برگزاری انتخابات گرفته نشده است. درصورتیکه انتخابات برگزار نشود و یا انتخاباتی مانند انتخابات تقلبی گذشته برگزار شود، در هر دو صورت ملک به بیراهه می رود و بحرانی نو ایجاد می شود که نتایج ان بسیار خطرناک است.

سیاف تاکید کرد: انتخابات باید شفاف و با نظارت، اداره و کنترل بیطرفانه انجام شود و کسان با طرف در کنترل ان نقش نگیرند.

رهبر شورای حراست و ثبات در واکنش به انتقال پایتخت اسراییل به قدس شریف گفت: از درد ملت مسلمان جدا نیستیم و قدس شریف، شهر مقدس و مبارک مسلمان ها است که در زمان عمر آزاد شد اما تقدیر به این شده بود که دوباره از دست مسلمانان برود. از نظر من اقدام رییس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس بحیث پایتخت اسراییل یک اشتباه بزرگ و جبران ناپذیر است و نباید اینکار را می کرد.

این رهبر جهادی از اعلام آمادگی خود برای همکاری با شورای صلح خبر داده است و اظهار کرده است که نباید سر مخالفین صدا بلند کرد که دستانتان را بالا کنید و تسلیم شوید بلکه دولت باید راه های عزتمند برای صلح با آنان پیشنهاد کند تا مخالفین عزت خود را در صلح ببینند.

وی به افزایش فساد اداری در کشور اشاره کرده و گفت: فساد در ملک بیداد می کند و مسوولان در این مورد از خدا بترسند و توجه خاص کنند چراکه ملت که از اخلاق تهی شد، ملت بودنش ختم می شود از اینرو ملت و موسسات باید مسوولیت خود را درک کنند و مبارزه صادقانه کنند.

سیاف در اخیر سخنانش از تشکیل شورای عالی تنظیم خبر داد و بیان کرد: از هرکدام از 7 زون بزرگ افغانستان 15 نفر و از زون مرکز، 30 نفر انتخاب می شوند و 50 نفر دیگر با مشورت بزرگان تنظیم به آن علاوه می شوند و این شمار که تعداد آنها به 175 نفر می رسد شورای عالی تنظیم را تشکیل خواهند داد.

رهبر جهادی افزود: اولین جلسه این شورا، 15 جدی تشکیل می شود و از میان آنها شورای رهبری 55 نفری انتخاب و رهبری تنظیم را برعهده می گیرند.

  پربازدید ترین