• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار شماری از دانشجویان افغانستانی مقیم هندوستان با استاد دانش معاون رئیس جمهور

دیدار شماری از دانشجویان افغانستانی مقیم هندوستان با استاد دانش معاون رئیس جمهور

شماری از دانشجویان افغانستانی در دانشگاه پونه هندوستان با سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، دیدار کردند.
آن‌ها با اشاره به سخت‌کوشی دانشجویان افغانستانی در دانشگاه پونه هندوستان، انتخاب «مرضیه رها» به عنوان بهترین دانشجوی سال در دانشگاه پونه هند در رشته مطالعات زنان در بین دانشجویان بیش از یک‌صد کشور را به عنوان یک دست‌آورد دانشجویان افغانستان عنوان کردند.
دانشجویان افغانستانی در دانشگاه پونه هندوستان، به فراهم‌شدن فرصت‌های بیش‌تر تحصیلی از طریق بورسیه در خارج از کشور تأکید ورزیده و خواستار هماهنگی هر چه بهتر اداره‌های مسئول در اعزام دانشجویان برای استفاده‌ی بهتر از بورسیه‌های تحصیلی شدند.
دیدارکنند‌گان، بخشی از مشکلات دانشجویان افغانستان را در زمینه‌هایی چون، خواب‌گاه، هزینه تحصیلی، زمان‌گیربودن طی مراحل اسناد تحصیلی و سایر مشکلات دانشجویان را مطرح کرده و خواستار رسید‌گی به مشکلات و تأمین نیازمندی‌های دانشجویان شدند.
در همین‌حال معاون رئیس جمهور که یک روز پیش به هند رفته بود، گفت که وضعیت تحصیلات عالی و دست‌یافتن به مدارج بالای علمی در کشور، امروز با گذشته‌های نه چندان دور هرگز قابل مقایسه نیست.
او افزود: «هم اکنون حدود شانزده‌هزار افغانستانی در دانشگاه‌های مختلف کشور هند مشغول تحصیل‌اند که نزدیک به چهار هزار دانشجو تنها در دانشگاه پونه تحصیل می‌کنند.»
سرور دانش هم‌چنان تحریک حساسیت‌های نسنجیده قومی، سمتی و زبانی را در میان دانشجویان یک امر ناپسند خواند و گفت که دانشجویان کشور می‌توانند با توجه به ارزش‌های نوین و احترام و پذیرش همدیگر، بر مشکلات و نارسایی‌های رفتارى و اجتماعی غلبه کنند.

  پربازدید ترین