• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیش از 20 هزار مشاور با معاش های گزاف در ادارات دولتی استخدام شده اند

بیش از 20 هزار مشاور با معاش های گزاف در ادارات دولتی استخدام شده اند

در ادارات دولتی حکومت وحدت ملی 22 هزار مشاور که هرکدام ماهانه از 30 تا 250 هزار افغانی حقوق دریافت میکنند تا کنون استخدام شده اند.
به گفته منبعی که با آریانا نیوز صحبت کرده بیشتر این مشاوران در وزارت های مالیه، داخله، صحت عامه و معارف استخدام شده اند.
اما کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی در این رابطه میگوید که بیشتر مشاوران براساس پروژه ها گماشته شده و بررسی ها در مورد موثریت آنها جریان دارد.
اکثرا و برخی از اعضای مجلس نمایندگان به این باور اند که وجود این مشاوران در ادارات دولتی هیچ تاثیری روی کیفیت کار نداشته و آنها براساس روابط گماشته شده اند.
رمضان بشردوست، یک عضو مجلس نمایندگان در این مورد گفته است:”متاسفانه دولت افغانستان به دولت مشاوران مبدل شده است مشاور برای خود مشاور می گمارد و معاشات دالری میگیرند و روی بودجه نیز تاثیر گذاشته است.”
به گفته بعضی از اعضای کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان، استخدام هزاران مشاور در ادارات دولتی تاثیرات ناگواری روی وضعیت اقتصادی افغانستان داشته است.
ذکیه سنگین، عضو کمیسیون مالی و بودجه مجلس در این مورد گفته است: “”برخی از مشاورین تنها معاش بگیر هستند نه اینکه انان کدام موثریت داشته باشند.”

  پربازدید ترین