• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش صالح به استعفای عطا محمد نور؛ از کتلۀ بادآورده و خس و خاشاک گله نکنید

واکنش صالح به استعفای عطا محمد نور؛ از کتلۀ بادآورده و خس و خاشاک گله نکنید

امرالله صالح، رییس روند سبز و رییس پیشین ریاست عمومی امنیت ملی در واکنش به استعفای عطا محمد نور می‌گوید هواداران نور نباید از این موضوع نگرانی و از خس و خاشک گله کنند.
پس از سروصداهای چند روزه در مورد برکناری عطا محمد نور، سرانجام ریاست جمهوری اعلام کرد که محمد اشرف غنی استعفای آقای نور را پذیرفته‌است.
در حالی که تا به حال عطا محمد نور و حزب جمعیت اسلامی در این زمینه موقف‌شان را اعلام نکرده‌اند، امرالله صالح می‌گوید عطا محمد نور یک شخصیت بزرگ کوه‌پیکر است اما اگر آن‌قدر بزرگ است، پس چرا این‌قدر نگران هستیم که در نبود یک ماموریت دولتی همه‌چیز هیچ می‌شود.
وزیر پیشین دولت در امور اصلاحات امنیتی در مراسم سال‌یاد جنرال مومن شابه گفت که باید وضع را تا یک سال دیگر به اندازه‌یی شیب و شکل دهیم که بیایند در پای ما خم شوند که برای‌تان ولایت می‌دهیم.
او گفت اگر کتلۀ بادآورده‌یی هستند، ما که دعوای دیگر را داریم که هندوکش در اختیار ماست، پس از این خس و خاشاک چرا این‌قدر گله داریم؛ هرچند هدفش از کتلۀ بادآورده و خس و خاشاک را به گونۀ واضح بیان نکرد.
آقای صالح یادآور شد که هیچ امکان ندارد و با هیچ قدرتی کسی نمی‌تواند تاریخ ما را حذف کند، اما رهبری واحد نداریم و رهبری گسسته و پارچه‌پارچه داریم.
صالح افزود حضور ما در نصف قدرت اگر محتوای وافعی ندارد، روانی، سیاسی و بین‌المللی دارد و بارها من از زبان حلقات خارجی شنیده‌ام که نبود عبدالله در این ساختار، نبود حکومت است و این واضح و آشکار است.
رییس پیشین امنیت ملی این را هم گفت که هر وقت از خودخواهی‌های خود دوری جستیم و کل ما، “منم” نگفته چتر کلان ساختار و عزت خود را پذیرفتیم، غیر قابل حذف و از یک نیروی گله‌مند و شکوه‌گر به یک نیروی تسخیرکن دست‌گاه قدرت تبدیل می‌شویم.
وی این را هم افزود که پیش از آن رهبری واحد، ساختار واحد با حزب واحد، هدف واحد و عقبۀ مردمی واحد داشتند اما اکنون در هر چهار مسئله مشکل دارند.

  پربازدید ترین