• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش حزب جمعیت به استعفای نور: ریاست جمهوری عجولانه و غیرمسئولانه اقدام کرده است

واکنش حزب جمعیت به استعفای نور: ریاست جمهوری عجولانه و غیرمسئولانه اقدام کرده است

حزب جمعیت اسلامی افغانستان به اعلام استعفای عطا محمد نور، والی بلخ از سوی ارگ ریاست‌جمهوری واکنش نشان داده و این اقدام را «عجولانه، غیرمسئولانه و خلاف ثابت و امنیت افغانستان» خوانده است.
در اعلامیه‌ی حزب جمعیت که در صحفه‌ی فیس‌بوک صلاح‌الدین ربانی، رییس این حزب نشر شده، آمده است که «جمعیت اسلامی افغانستان نشر خبر تصمیم ریاست‌جمهوری اسلامی افغانستان را در مورد استاد عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی جمعیت اسلامی، یک اقدام عجولانه، غیرمسئولانه، مخالف ثبات و امنیت افغانستان و منافی اصول موافقت‌نامه حکومت وحدت ملی می‌داند و آن را شدیدا محکوم می‌کند.»
اعلامیه افزوده که «جمعیت اسلامی افغانستان پس از بازگشت رییس جمعیت از سفر رسمی و حضور برخی از اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی که در کابل نیستند، به زودی موضعش را به صورت مشخص در این مورد اعلام می‌دارد.»
صلاح‌الدین ربانی، سرپرست وزارت خارجه و رییس حزب جمعیت اسلامی در حال حاضر در یونان به سر می‌برد. برخی گزارش‌ها حاکی است که آقای ربانی ملاقات‌هایش را لغو و قرار است امشب به کشور برگردد.
صبح امروز (دوشنبه، 27 قوس) ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرد که رییس‌جمهوری غنی استعفای عطا محمد نور، والی بلخ را منظور کرده است.
ریاست‌جمهوری گفت که این استعفانامه چندی پیش از سوی عطا محمد نور پیشکش شده بود.
در خبرنامه آمده که انجینیر محمد داوود به حیث والی جدید بلخ مقرر شده است.

  پربازدید ترین