• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس اجراییه می‎پذیرد که وضعیت سیاسی در کشور متشنج است

 رییس اجراییه می‎پذیرد که وضعیت سیاسی در کشور متشنج است

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت می پذیرد که وضعیت سیاسی در افغانستان، به گفتۀ وی نسبتأ متشنج است.
آقا عبدالله که امروز در یک مراسم فراغت دانش آموختگان یک دانشگاه خصوصی در کابل سخن می زد، از وضعیت کنونی در کشور ابراز نگرانی کرد.
او در این باره گفت: «می دانم که در یک فضای سیاسی یی نسبتآ متشنج .. من نسبتأ بخاطر می گویم که همه چیز نسبی است که خدا ناخواسته بیشتر از این هم متشنج نشود.»
در همین حال، امرالله صالح، رییس پیشین امنیت ملی نیز که در این مراسم شرکت کرده بود، می گوید که برخی ها برای رسیدن به شهرت و مقام، بی آن که از پیامدهای ناگوار آن چیزی بدانند به ادبیات قوم متوسل می شوند.
آقای صالح افزود: «برای بعضی ها آسان ترین راه برای رسیدن به قدرت است ولی این را مد نظر ندارند که ما با این نوع پیام با این نوع ادبیات، نسل بعد از خود را مجهز می کنم با احساس پُر از نفرت به همدیگر.»
مسعود ترشتوال، استاد دانشگاه نیز تصریح کرد: «استند کسانی که زیر نام قوم، نان قوم را می خورند و استفاده می کنند.»
این نگرانی ها در حالی ابراز می شوند که به تازه گی گزارش «شش و نیم» طلوع نیوز از آن چه سیاست های قوم گرایانه در حکومت گفته می شود پرده برداشت. بربنیاد این گزارش، شماری از پروژه های زیربنایی و آب گردان در ولایت های مرکزی از سوی رییس جمهور لغو شده اند.
این همزمان می شود با تنش ها میان ارگ و جمعیت اسلامی. عطامحمد نور، رییس اجراییه این حزب که بیست و چهار روز پیش از سوی رییس جمهور برکنار شد، حکومت با به قوم گرایی متهم می سازد و می گوید که بسیاری از افراد این حزب، به جرم قومیت از حکومت کنار زده شده اند.

  پربازدید ترین