• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اتحادیه اروپا و بریتانیا در تلاش بهبودی روابط کابل و اسلام آباد اند

 اتحادیه اروپا و بریتانیا در تلاش بهبودی روابط کابل و اسلام آباد اند

اتحادیه اروپا و بریتانیا بر حمایت‌شان از روند صلح افغانستان و نزدیکی روابط میان کابل و اسلام آباد تاکید کرده و اتحادیه اروپا افزوده است که به زودی نماینده این اتحادیه به پاکستان خواهد رفت.
امروز پنجشنبه گفتمانی زیر عنوان "صدای صلح در افغانستان" از سوی سفیر اتحادیه اروپا در کابل برگزار شد.
حبیبه سرابی، معاون شورای عالی صلح در این گفتمان گفت که این شورا تماس‌های با رهبران طالبان دارد و در آینده نویدهای خوشی برای مردم افغانستان خواهد داد.
درکنار او، در این گفتمان، پیر مایدین، سفیر اتحادیه اروپا در کابل گفت: "نیاز اجماع منطقه‌یی و جهانی برای صلح درافغانستان برجسته است. برای رسیدن به چنین هدف ضروری است تا افغانستان و همسایه‌های این کشور روی یک اجندای مشخص با هم توافق کنند."
آقای مایدین در ادامه از تلاش اتحادیه اروپا برای نزدیک ساختن روابط کابل و اسلام آباد نیز سخن زده گفت: "اتحادیه اروپا هم سهولت‌های را در این راستا (صلح در افغانستان) فراهم خواهد کرد و با مقام‌های رسمی دولت‌ها به شمول پاکستان به تماس خواهد شد. نماینده ما به زودی به اسلام آباد خواهد رفت و در مورد روابط افغانستان و پاکستان باهم گفتگو خواهند کرد."
سفیر اتحادیه اروپا بر پشتیبانی از روند صلح افغانستان تاکید کرده گفت: "ما تلاش خواهیم کرد که همکاری همسایه‌های افغانستان را به گونه موثر، برای صلح و ثبات منطقه، منسجم کنیم. صلح و ثبات در افغانستان تنها به نفع میلیون‌ها شهروند افغانستان است بل به نفع صلح، ثبات و رفاه همسایه‌های آن نیز است. ما برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد."

تلاش‌های بریتانیا
از سوی هم، نکولاس کی، سفیر بریتانیا در افغانستان و توماس دریو کمیشنر ارشد بریتانیا برای پاکستان در دیدارشان با ناصرخان جنجوا ، مشاور شورای امنیت پاکستان پنجنشبه در مورد امنیت و ثبات منطقه‌ به ویژه امنیت و ثبات سیاسی در افغانستان، در اسلام‌آباد گفتگو کرده اند.
دیلی تایمز پاکستان نگاشته است که مقام‌های دوکشور در این دیدار توافق کرده اند که باید در یک راهکار مشترک هردوکشور پاکستان و افغانستان در تمام سطوح بشمول دولتی، دیپلوماتیک، نظامی، استخباراتی و حتا مردم با مردم تعاملات شان را از سر گیرند.
مشاور امنیت ملی آن کشور گفته است که پاکستان همواره در راستای صلح افغانستان تلاش کرده و به گفته او "صلح در افغانستان، صلح در پاکستان است."

  پربازدید ترین