• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ویزای اقامتی پاسپورت های خانوار مهاجرین در ایران تمدید می شود

ویزای اقامتی پاسپورت های خانوار مهاجرین در ایران تمدید می شود

سفارت جمهوری اسلامی افغانستان طی اطلاعیه ای اعلام کرده است پاسپورتهای خانوار با همکاری و هماهنگی های اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله/کشور و اداره گذرنامه جمهوری اسلامی ایران ویزای اقامتی پاسپورتهای خانوار تمدید خواهند شد.
براساس این اطلاعیه کسانی که مدت اعتبار خویش را تمدید نموده اند می توانند از تاریخ 23/ 10 / 1396 از طریق سامانه این سفارت ( www.e-embassy.ir ) در یکی از اردوگاه های سلیمان خانی و گل تپه، نوبت گرفته، جهت تمدید پاسپورت خود، حسب نوبت به اردوگاه تعیین شده, مراجعه نمایند.
شایان ذکر است آغاز کار پروسه یکشنبه 1/ 11/ 1396 خواهد بود.
در این اطلاعیه همچنین آمده است که مراجعین قبل از مراجعه به اردوگاه مبلغ 195 هزار تومان به حساب ریالی سفارت شماره ( 0108475063002 ) در بانک ملی در تهران/ شعبه میرزای شیرازی ( که در تمام شعبات بانک ملی در سراسر ایران قابل پرداخت است) واریز نموده , هر دو نسخه فیش بانکی خویش را حین مراجعه به اردوگاه با خود داشته باشند.
مدت اعتبار تمدید جدید, دوسال و از تاریخ مراجعه قابل محاسبه خواهد بود.
در این اطلاعیه آمده است در صورت خروج یکی از همراهان شامل گذرنامه به خارج از ایران, لطفا نام و مشخصات وی را در فرم نوبت گیری سامانه, درج نمایند تا همزمان گواهی خروج, برای شخص مورد نظر صادر گردد.
مراجعین ساکن استان های تهران, قزوین, سمنان, قم و البرز می توانند برای نوبت گیری به یکی از اردوگاه های سلیمان خانی و یا گل تپه ثبت نام نموده و نوبت گیری نمایند.
در استان های شیراز و اصفهان نیز تیم سیار سفارت سفر خواهند نمود که تاریخ پذیرش از طریق سامانه اطلاع رسانی خواهد شد.
براساس این گزارش طی این مدت در سفارت هیچ پاسپورتی تمدید نمی شود و مهاجرین جهت تمدید پاسپورت خویش به بخش قونسلی سفارت مراجعه نکنند بلکه در مراکز موقت اعلام شده خارج از این نمایندگی نوبت گیری و مراجعه کنند.
لازم به ذکر است سامانه سفارت به منظور نوبت گیری در مراکز یاد شده از شنبه 23 /10 / 1396 باز خواهد شد و مراجعین می توانند در هر جایی که سکونت دارند به سامانه این نمایندگی مراجعه و اخذ نوبت نمایند.
گفتنی ست مراجعین نباید بدون اخذ نوبت به اردوگاه ها مراجعه کنند .

  پربازدید ترین