• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امریکا: پاکستان رهبران طالب دخیل در حمله بر هوتل انترکانتیننتال را بازداشت نماید

امریکا: پاکستان رهبران طالب دخیل در حمله بر هوتل انترکانتیننتال را بازداشت نماید

پس از حملۀ مهاجمان مسلح بر هوتل انترکانتیننال در ولایت کابل، ایالات متحده امریکا در واکنش به آن، به شکل جدی از مقام‌های پاکستان خواسته‌ که علیه رهبران گروۀ طالبان در خاکش وارد عمل گردد
سارا سندرز، سخن‌گوی قصرسفید، روز گذشته در نشستی خطاب به پاکستان گفت که آن کشور اقدامات جدی را به‌خاطر بازداشت رهبران‌ طالبان که در آن سوی خط دیورند جای‌گزین شده، روی‌دست گیرد.
سخن‌گوی قصرسفید افزوده که پاکستان یا در دست‎‌گیری رهبران طالبان هرچه زوتر وارد اقدام شود ویا آنان را از مربوطات خاکش بیرون نماید.
این در‌حالی‌ست که امریکا قبل از این به پاکستان هشدار داده بود که اگر آن کشور برای نابودی رهبران شبکۀ‌حقانی و گروه طالبان با امریکا هم‌کاری ننماید، واشنگتن مستقیما وارد عمل خواهد شد.
گفتنی‌ست که 6 مهاجمان مسلح شنبه شب هفتۀ جاری وارد هوتل انترکانتیننتال در کابل شدند که در نتیجه نزدیک به 20 تن کشته و شماری دیگر هم زخمی شده‌اند.
نیروهای امنیتی توانسته‌اند که پس از نزدیک  به 14 ساعت نبرد، تمام مهاجمان مسلح را از پادرآورند و و گیرمانده‌گان را نجات دهند.
رییس جمهور غنی نیز در واکنش به این حمله مهاجمان مسلح گفت که هراس‌افگنی دشمن مشترک علیه کشورهای جهان است و باید مبارزه مشترک علیه آن بیش‌تر از پیش تقویت گردد.
او هم‌چنان خاطر نشان ساخت که در دیدار اعضای سازمان ملل از کابل، هردو طرف به توافق رسیده‌اند که فشارها بر اعضای گروه‌های دهشت‌افگنی افزایش یابد.

  پربازدید ترین