• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انتقاد شدید دوستم از نهاد های کشفی و استخباراتی کشور

انتقاد شدید دوستم از نهاد های کشفی و استخباراتی کشور

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری از نهادهای امنیتی و کشفی کشور به خاطر مهار نتوانستن حمله‌های هراس‌افگن در شهر کابل به شدت انتقاد می‌کند.
معاون اول رییس جمهور غنی در خبرنامه‌یی ضمن غم‌شریکی با خانه‌واده‌های قربانیان حملۀ مرگ‌بار بر هوتل انتر کانتیننتال، گفته که در حمله طالبان بر این هوتل، شماری افراد بی‌گناه کشته و زخمی شده‌اند.
آقای دوستم گفته که حمله هراس‌افگنان بر هوتل انترکانتیننتال در کابل یک‌بار دیگر نشان داد که نهادهای امنیتی و کشفی افغانستان در کشف و خنثی‌سازی حمله‌های تروریستان ناکام می‌باشند.
معاون رییس جمهور غنی گفته خنثی‌سازی حمله تروریستان پیش از پیش به مدیریت سالم نهادهای امنیتی و استخباراتی ارتباط دارد و این موضوع را می‌توان که با گماشتن افراد با تجربه حل نمود.
این درحالی‌ست که عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی روز گذشته نیز از ضعف مدیریت درنهاد امنیتی انتقاد نموده و گفته بود که دولت پول را به‌خاطر توطیه‌چینی علیه من نه، بل‌که برای تامین امنیت شهر کابل به مصرف برساند.
او نیز گفته بود که دولت در سه سال گذشته خون مردم رت خشک کرده و قصد دارد که نفس مردم را نیز بگیرد و هشدار داد که در انتخابات آینده نخواهد گذاشت که دوباره چوکی ریاست جمهوری توسط آنان غصب گردد.
حمله بر هوتل انترکانتیننتال در کابل با پرسش‌های گستردۀ داخلی و نهادهای خارجی روبرو شده و سوال اساسی این‌است که چگونه هراس‌افگن تجهیز با سلاح و مهمات توانسته‌اند که از پاس‌گاه‌های امنیتی عبور نموده و خود را در داخل هوتل برسانند.
ویس احمد برمک، وزیر امور داخله کشور گفته که حتما کسی از داخل هوتل بوده که با مهاجمان مسلح کمک نموده، زیرا آنان نمی‌توانستند که با یک مقدار سلاح و مهمات خود را به آنجا برسانند.
او گفته که تحقیقات جریان دارد و به زودی نتیجه آن همه‌گانی خواهد شد.

  پربازدید ترین