• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وضعیت عمومی کودک آزار دیده در خمینی شهر اصفهان مناسب است

وضعیت عمومی کودک آزار دیده در خمینی شهر اصفهان مناسب است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ایران وضعیت عمومی کودک آزار دیده بستری در شفاخانه شهید اشرفی اصفهانی خمینی شهر از توابع ولایت اصفهان را مناسب ارزیابی کرد.
 حوالی ساعت 20 پنجشنبه هفته گذشته پس ازاعلام یکی از شهروندان خمینی شهری مبنی بر یافتن یک کودک آسیب دیده در مکانی پشت شفاخانه شهید اشرفی اصفهانی این شهر، کودک با کمک اهالی و با هماهنگی ماموران انتظامی در شفاخانه بستری و تحت مداوا قرار گرفت.
هویت و ملیت کودک یاد شده با آنکه نام خود و والدینش را می داند، مشخص نیست و پلیس در حال تحقیق در باره این کودک آزاری است.
هر چند اهالی بر اساس شواهد ظاهری تابعیت این کودک را کشور افغانستان می دانند ولی مراجع رسمی هنوز این موضوع را تائید نمی کنند.
این کودک آزاری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای پیدا کرده است.
کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز سه شنبه به ایرنا گفت: به دلیل شکستگی ران پای راست این کودک، یک عمل جراحی بمنظور ترکشن (کشش) بر روی وی انجام شد و ممکن است برای مداوای کامل به یک عمل جراحی دیگر نیاز باشد.
وی حال عمومی این کودک را خوب ارزیابی کرد و افزود: کودک خود را زهرا معرفی می کند و زمانی که توسط مردم و تیم های اورژانس و مددکاران اجتماعی پیدا شد دارای آثار متعدد ناشی از ضرب و شتم در نواحی سر و صورت، اندام ها و تنه و شکستگی ران پای راست بود.
جهانپور با بیان اینکه هنوز هویت کودک آسیب دیده، مشخص نشده است، گفت: مشاوران و مددکاران اجتماعی در حال بررسی این موضوع و مشاوره با وی هستند.
مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی ولایت اصفهان نیز گفت: با حکم دادستانی، اداره بهزیستی ولسوالی خمینی شهر به این موضوع ورود کرد و پس از درمان کودک در اختیار اداره ولسوالی قرار خواهد گرفت.
محمدرضا عسکریان زاده افزود: تبعیت ایرانی یا غیر ایرانی این کودک هنوز معلوم نیست و پس از تحقیقات نهایی اعلام خواهد شد.
ولسوالی خمینی شهر با 320 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری غرب اصفهان است.

  پربازدید ترین