• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تجاوز جنسی بر زنان و کودکان در اردوگاه های پناهجویان یونان

تجاوز جنسی بر زنان و کودکان در اردوگاه های پناهجویان یونان

کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان می گوید وضعیت پناهجویان در اردوگاه های یونان نگران کننده است،به گزارش این سازمان زنان و کودکان پناهجو در این کمپ با خشونت های جنسی مواجه اند.
کمیشنری عالی پناهجویان سازمان ملل متحد، از حکومت یونان می خواهد که وضع این اردوگاه ها را بهبود بخشد و مهاجران را به خاک اصلی یونان انتقال دهد.
به نوشته طلوع، سیسیل پولی، سخنگوی کمیشنری عالی پناهجویان سازمان ملل متحد گفت: «در سال 2017، کمیشنری پناهجویان سازمان ملل، 620 گزارش آزارهای جنسی را در جزیره های یونان دریافت کرده اند. 28 درصد این خشونت ها پس از آن رخ داده اند که مهاجران به یونان رسیده است. وضع در مرکزهای ثبت نام پناهجویان در اردوگاه های (موریا) و (واتی) در جزیره های (لیسووس) و (ساموس) بسیار نگران کننده است. هزاران تن از پناه جویان در پناهگاه های نامناسب به سر می برند و امنیت خوب ندارند. گزارش های آزار جنسی در اردوگاه (موریا) بسیار بلند است.»
این مقام سازمان ملل متحد می گوید که شب هنگام، زنان و کودکان از ترس نمی توانند از پناه گاه های شان بیرون بروند.
به گفته بانو پولی، شمار نیروهای پولیس در این اردوگاه ها بسنده نیست و بیماران در اتاق هایی معاینه می شوند که ایمنی لازم را ندارند: «به باور ما گام های بیشتری باید برداشته شوند. این گام ها باید شامل ایجاد اتاق های مناسب و جداگانه باشد تا زنان مجبور نباشند که با مردان ناشناس در یک پناه گاه باشند. خدمات صحی و روان درمانی باید بهبود یابند. شمار نیروهای پولیس بیشتر شود و نیروهای پولیس زن نیز به آنجا بروند. در مکان های عمومی، چراغ های بیشتری نصب شوند و با انتقال مهاجران به خاک اصلی یونان، از ازدحام این اردوگاه ها کاسته شود.»
کمیشنری عالی پناهجویان سازمان ملل متحد می گوید که زنان و کودکان در اردوگاه های پناهجویان در جزیره های یونان، شب هنگام نمی توانند به تنهایی از اتاق های شان بیرون شوند.
برخی از زنان به این سازمان گفته اند که از بیم حمله های مردان ناشناس، تا دو ماه نتوانسته اند به حمام بروند.
این در حالی است که نزدیک به هشت هزار پناهجو در این اردوگاه ها به سر می برند که بیشترشان از افغانستان، سوریه و عراق استند.

  پربازدید ترین