• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس ارتش پاکستان به هدف اشتراک در نشست مشترک امنیتی به کابل رسید

رئیس ارتش پاکستان به هدف اشتراک در نشست مشترک امنیتی به کابل رسید

گزارش‌ها می‌رسانند که جنرال قمر چاوید باجوه، رییس ارتش پاکستان در جریان چند ساعت گذشته، به کابل رسیده‌است.
رسانه‌های پاکستانی گزارش داده که هدف از سفر رییس ارتش آن کشور به کابل، اشتراک در یک نشست نظامی‌ می‌باشد.
گفته‌ می‌شود که این نشست نظامی ام‌روز در کابل برگزار می‌شود که در آن علاوه بر آقای باجوه، لوی درستیز افغانستان، جنرال جوزف وتل، رییس فرمان‌دهی مرکزی نیروهای امریکایی و جنرال جان نیکلولسن، فرمان‌ده نیروهای حمایت قاطع نیز حضور دارند.
در این میان سفر رییس ارتش پاکستان درحالی به کابل صورت می‌گیرد که روابط بین مقام‌های افغان و پاکستان از چند سال بدینسو به حالت تیره‌گی گرایده‌است.
مقامات کشورمان، پاکستان را متهم کرده که به هراس‌افگنان پناه‌گاه‌ها امن داده و از خاک آن کشور برای انجام حملات تروریستی بر ضد افغانستان استفاده می‌کنند.
سراسر افغانستان در این اواخر، شاهد بدترین حملات ترویستی بود که در آن ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند؛ اما مقام‌های افغان یک‌بار دیگر پاکستان را عامل این حمله دانسته‌است.
مقام‌های افغانستان هم‌چنان پس از حملات اخیر، با شماری از اسناد که نشان‌دهندۀ طرح‌ریزی حملات اخیر در  پاکستان بود، به اسلام‌آباد سفر کرده‌اند.
هرجند پس از سفر مقام‌های افغان به پاکستان، اسلام‌آباد اعلام کرده‌ که در از بین بردن هراس‌افگنی کمک می‌کند، اما پس از چندین دور گفت‌وگو میان مقام‌های افغان و پاکستان، دیده شد که سلام‌آباد به گفته‌هایش در عمل صادق نیست.
به تازه‌گی وزارت خارجه افغانستان نتایج نشست اسلام‌آباد را اعلام کردو افزود که در این نشست بر برخی از مسایل مهم به خصوص مبارزه با هراس‌افگنی به نتیجه نرسیده‌اند.
دیده شود که در نشست نظامی کابل چه تصمیمی، مقام‌های نظامی ارشد چندین کشور  در قبال افغانستان و پاکستان خواهند گرفته‌اند.

  پربازدید ترین