• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گفتگوی سیاف با مقامات سعودی در مورد اهداف و عوامل افراطیت جاری در جهان اسلام

گفتگوی سیاف با مقامات سعودی در مورد اهداف و عوامل افراطیت جاری در جهان اسلام

عبدرب الرسول سیاف رهبر حزب دعوت اسلامی، با مشاوران ارشد شاه سعودی، در مورد اهداف و عوامل افراطیت جاری در جهان اسلام، بحث و تبادل نظر کرده است.
جمال الدین بدر که استاد سیاف را در این سفر همراهی میکند، گفت که سیاف تا اکنون، با سه تن از مشاوران ارشد شاه سعودی و شماری از عالمان این کشور دیدار کرده است.
وی افزود که در این دیدار؛ بر مشکلات، تهدیدات و موضوعات مختلف منطقه و جهان اسلام بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
بدر گفت که موضوعات عمدۀ این دیدارها، بحث روی انجام اعمال تخریبی و حملات انتحاری در جهان اسلام و عوامل آن و همچنان تاثیر آن بالای جهان اسلام بوده است.
به گفتۀ وی، هر دو طرف در راستای این دیدارها در مورد جلوگیری از افراطیت و جلب و جذب جوانان از سوی گروه های افراطی و تروریستی در جهان اسلام، بحث های تفصیلی داشته و در این مورد ابراز نگرانی نمودند.
وی گفت که مقامات و علمای عربستان سعودی، مبارزه و تلاش های استاد سیاف در برابر افراطیت و تروریزم را ستوده و وی را یک شخصیت تاثیرگذار جهان اسلام دانسته اند.
جمال الدین بدر افزود که مقامات و علمای سعودی تصریح کرده اند که افغانستان و شماری دیگر از کشورهای اسلامی، در مبارزه علیه تروریزم قربانی های بیشتر داده است.
به گفتۀ وی، عبدرب الرسول سیاف، در این دیدارها با توجه به اینکه عربستان سعودی جایگاه ویژه اى در جهان اسلام دارد و حرمین شریفین نیز در این کشور موقعیت دارد، نقش سعودی را در راستای تامین صلح و ختم جنگ تحمیلی جاری در افغانستان مهم دانست.
وی گفت که استاد سیاف، با مقامات سعودی در مورد مشکلات افغان های مقیم این کشور نیز بحث و تبادل نظر کرده است.
بدر افزود که حکومت سعودی، چندی قبل به سبب خدمات بهتر دینی و علمی استاد سیاف، جایزۀ بزرگ ملک فیصل را به وی اعطا کرده بود.

  پربازدید ترین