• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دومین همایش راهکارها و چالش های ازدواج مطلوب در پردیس فارابی دانشگاه تهران در شهر قم برگزار شد

دومین همایش راهکارها و چالش های ازدواج مطلوب در پردیس فارابی دانشگاه تهران در شهر قم برگزار شد

دومین همایش راهکارها و چالش های ازدواج مطلوب با عنوان «با چشمان باز ازدواج کنید» روز چهارشنبه 25 دلو/بهمن 1396 در پردیس فارابی دانشگاه تهران در شهر قم برگزار گردید.
در این همایش که توسط کانون علمی – فرهنگی نخبگان افغانستان و با شرکت جمع زیادی از دانشجویان افغانستانی دانشگاههای قم در سالن فرهنگ پردیس فارابی برگزار گردید، سه تن از اساتید دانشگاههای افغانستان به عنوان کارشناس حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاری افغان ایرکا، در ابتدای همایش، پوهنیار موسی حسینی مدیر گروه صحت روانی دانشگاه علوم پزشکی کابل و دبیر همایش ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان ، حضور مشترک کارشناسانی از افغانستان و ایران را جزو نکات قوت این همایش ارزیابی کرده و بر وجود توانمندی های بالا در بین تحصیلکردگان مهاجر در ایران تاکید نمود.
ایشان مشارکت هشت تشکل دانشجویی دیگر در برگزاری همایش را نیز جزو کارکردهای مثبت این همایش برشمرده و کمک به انسجام تشکل های دانشجویی مهاجر را جزو اهداف اصلی کانون نخبگان اعلام نمود. زیرا این انسجام می تواند توانمندی های بالقوه تخصیلکردگان مهاجر را به کارکردهای عملی تاثیرگذار و مبتنی بر تخصص در جامعه نیازمند افغانستان تبدیل نماید.
دبیر این همایش در ادامه صحبت های خود به برنامه ایجاد بانک پایان نامه های دانشجویان مهاجر و پایان نامه های مرتبط با جامعه افغانستان اشاره نمود که توسط کانون نخبگان در حال پیگیری می باشد.
همچنین وی اعلام کرد که این سلسله همایش ها به صورت هدفمند و در دانشگاههای مختلف ادامه خواهد یافت و بخش مشاوره انلاین نیز در سایت این کانون فعال خواهد شد.
در ادامه برنامه، پنل علمی با مدیریت اقای احمد رحیمی کارشناس ارشد روانشناسی عمومی و دانشجوی دکترای روانشناسی مشاوره برگزار گردید.
دکتر سید عزت الله احمدی، دکترای جامعه شناسی و استاد دانشگاه در قم به عنوان اولین کارشناس در صحبت های خود اهمیت ازدواج از دیدگاه دینی و اجتماعی را بیان کرده و کارکردهای مختلف ازدواج را مورد بررسی قرار داد.
استاد بتول حیدری، کارشناس ارشد روانشناسی و دانشجوی دکترای روانشناسی و استاد دانشگاه دولتی شهید ربانی در کابل به عنوان کارشناس دوم پنل ملاک های اصلی و ضروری در ازدواج با چشمان باز را ارائه داد.
کارشناس سوم پنل ، استاد روح الله رضوانی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و استاد دانشگاه خصوصی طبی چراغ در کابل بود که به بررسی ازدواج های ممنوع از دیدگاه روانشناسی پرداخت.
بخش دوم همایش شامل پرسش و پاسخ حاضرین در سالن درارتباط با موضوعات مختلف ازدواج بود که توسط کارشناسان پنل پاسخ داده شد.
همچنین دکتر مصطفی برهانی (داروساز) و همسر ایشان خانم دکتر حلیمه محمدی ( متخصص جراحی زنان) به عنوان زوج موفق در همایش حضور یافته و تجربیات موفق خود در زندگی و کار را برای شرکت کنندگان ارائه دادند.
مسابقه ساخت کلیپ یک دقیقه ای در مورد ازدواج و پخش کلیپ عروسی در افغانستان جزو دیگر بخش های این همایش بود که با استقبال گرم دانشجویان مهاجر مواجه گردید.
قابل ذکر است که همایش اول در سال 1395 در دانشگاه تهران و با حضور دکتر  محمود انوشه برگزار گردیده بود.



  پربازدید ترین