• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز فرآیند تمدید پاسپورت های خانواری توسط تیم سیار سفارت در شیراز ایران

آغاز فرآیند تمدید پاسپورت های خانواری توسط تیم سیار سفارت در شیراز ایران

پس از آغاز فرآیند تمدید پاسپورت‌های طرح خانوار مهاجرین افغانستانی در تهران از اول دلو/ بهمن سال جاری در تهران، این روند از هفته قبل در اصفهان و اکنون در شیراز آغاز شده است. همزمان با این روند، تمدید پاسپورت‌های طرح خانوار در کنسولگری افغانستان در مشهد مقدس نیز ادامه دارد.
سفارت جمهوری اسلامی افغانستان برای از میان برداشتن برخی مشکلات به وجود آمده به خاطر عدم تمدید پاسپورت‌های طرح خانوار، پیش از صدور پاسپورت‌های جدید الکترونیک، در هماهنگی با وزارت کشور و اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی این وزارت، از ابتدای ماه دلو، طرح تمدید پاسپورت‌های قدیمی طرح خانوار را روی دست گرفته است.
قرار است پس از این مرحله، تمدید پاسپورت‌های طرح خانوار بنابر اعلام اداره کل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ایران به سفارت افغانستان در تهران، از تاریخ 1 حوت / اسفند 1396 آغاز خواهد شد. قرار است این بار این پاسپورت‌ها به مدت یک سال تمدید شوند.
بر اساس برنامه سفارت افغانستان در تهران، پس از تکمیل تمدید پاسپورت‌های طرح خانوار در تهران، تیم‌های سیار سفارت کار خود را در شهرهای بزرگ مهاجرپذیر چون اصفهان و شیراز آغاز کرده‌اند.
این روند از روز دوشنبه گذشته(23 دلو) در اصفهان و به آدرس اصفهان، انتهای خیابان امام خمینی، میدان استقلال (فلکه دانشگاه)، ساختمان شماره 2 اداره کل امور اتباع و امورمهاجرین اصفهان آغاز شده و روزانه پذیرای یک هزار مهاجر دارای پاسپورت‌های طرح خانوار است.
از سوی دیگر، سفارت افغانستان در تهران می‌گوید که کار اجرایی پروسه تمدید پاسپورت‌های خانوار در استان فارس و مناطق پیرامون آن، از امروز یکشنبه(29 دلو/ بهمن) در شهر شیراز، میدان ولیعصر، ابتدای خیابان تختی، مدرسه جاوید آغاز گردیده و تا ده روز ادامه خواهد داشت.
قابل یادآوری است که در این پروسه، جمعی از نمایندگان مهاجرین با ایجاد نظم، با تیم سیار سفارت همکاری می نمایند.
بر اساس یک بیانیه سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، مهاجرین افغانستانی  دارای پاسپورت طرح خانوار ساکن در استان‌های اصفهان و فارس می‌توانند برای مواد زیر به تیم‌های سیار مراجعه کنند:
 1-  تمدید اعتبار پاسپورت،
2-  الصاق عکس فرزندان تازه متولد شده و
3-  صدور گواهی خروج (در صورت خروج یکی از همراهان شامل پاسپورت به خارج از ایران)
سفارت افغانستان برخی نکات و نیازمندی‌ها را برای تمدید پاسپورت، الصاق عکس و صدور گواهی خروج اعلام کرده که به شرح زیر است:

 نکات مهم و قابل توجه:
1-  دارندگان پاسپورت طرح خانواری مهاجرین افغانستانی جهت اخذ نوبت برای تمدید اعتبار پاسپورت و یا الصاق عکس فرزندان تازه متولد شده و یا صدور گواهی خروج؛ به سامانه نوبت گیری سفارت www.e-embassy.ir مراجعه فرمایند.
2-  کار اجرایی پروسه در استان فارس از  یکشنبه مورخ 1396/11/29 آغاز و تا ده روز ادامه خواهد داشت.
3-  هزینه تمدید "اعتبار پاسپورت" (در حال حاضر با توجه به نرخ ارز) مبلغ 200 هزار تومان می باشد که به حساب شماره  "0108475063002" بانک ملی به اسم سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران ( که در تمام شعبات بانک ملی در سراسر ایران قابل پرداخت است) واریز می گردد.
4-  مبلغ فوق هزینه ی تمدید "اعتبار پاسپورت" برای یک جلد پاسپورت(با هر تعداد همراه) می باشد.
5-  مدت اعتبار تمدید جدید، دوسال و از تاریخ مراجعه محاسبه می گردد.
6-  هزینه الصاق عکس هر فرزند 50 هزار تومان می باشد که به حساب شماره ( 0108475063002 ) بانک ملی به اسم سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در تهران ( که در تمام شعبات بانک ملی در سراسر ایران قابل پرداخت است) واریز می گردد.

نکته مهم:
برای انجام الصاق عکس؛ ارائه اصل و کپی گواهی ولادت تأیید شده توسط وزارت امور خارجه و یا پلیس مهاجرت ناجا الزامی می باشد. در صورتی که متقاضی گواهی ولادت تایید شده ندارد،جهت الصاق عکس هزینه پرداخت ننماید که وجه واریز شده به حساب سفارت به هیج عنوان قابل برگشت نمی باشد 
7-  هزینه های تمدید اعتبار و الصاق عکس بطور جداگانه پرداخت شود( مثلا فردی هم تمدید دارد و همچنین یک فرزند جهت الصاق عکس؛این شخص باید وجه یک فیش  200 هزار تومانی و یک فیش  50 هزار تومانی را به بانک پرداخت نماید )
8-  بعد از واریز مبلغ فوق در بانک حتما از فیش کپی تهیه نمایید و موقع مراجعه، اصل و کپی فیش را همراه داشته باشید.
9-  در صورت خروج یکی از همراهان شامل پاسپورت به خارج از ایران، نام و مشخصات وی را در فرم نوبت گیری سامانه، درج نمایند تا همزمان گواهی خروج، برای شخص مورد نظر صادر گردد.
10-   مراجعین محترم بدون اخذ نوبت از سامانه سفارت مراجعه ننمایید.
 
مدارک مورد نیاز برای تمدید اعتبار پاسپورت:
1-  اصل پاسپورت متقاضی
2-  کپی از صفحه اول و صفحه اخرین اعتبار پاسپورت
3-  اصل و کپی فیش واریز شده به بانک.
4-  پرینت اخذ نوبت از سامانه نوبتدهی سفارت
 
مدارک مورد نیاز برای الصاق عکس:
1-  اصل و کپی پاسپورت های والدین
2-  اصل و کپی گواهی ولادت تأیید شده توسط وزارت امور خارجه و یا صادره از پلیس مهاجرت ناجا
3-  دو قطعه عکس 3 ×4  رنگی با پشت زمینه سفید  مربوط به فرزند
4-  اصل و کپی فیش واریز شده به بانک.
5- پرینت اخذ نوبت از سامانه نوب‌تدهی سفارت

  پربازدید ترین