• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روسیه و پاکستان برای مبارزه مشترک با هراس افگنانی چون داعش، اعلام آماده گی کردند

 روسیه و پاکستان برای مبارزه مشترک با هراس افگنانی چون داعش، اعلام آماده گی کردند

پاکستان و روسیه به هدف مبارزه مشترک با هراس افگنی یک کمیته نظامی ایجاد می کنند و وزیران خارجه این دو کشور تأکید کردند که کابل و واشنگتن گزارش‌های آنها در باره تهدیدهای گروه داعش در شمال و شرق افغانستان را نادیده گرفته اما وزارت دفاع افغانستان گفت که داعش در افغانستان به شدت سرکوب شده و خطری متوجه کدام کشوری نمی‌باشد.
وزیران خارجه روسیه و پاکستان تأکید کرده اند که بربنیاد اسنادی که نزد آنها وجود دارد، هزاران جنگجوی داعش در مناطق مرزی در شمال و شرق افغانستان مستقر شده و شمار آنها در حال افزایش است.
وزیرخارجۀ روسیه به خبرگزاری تاس گفت: " ما برای مبارزه جدی با هراس افگنی به ویژه داعش آماده گی کامل داریم، چون متاسفانه ارتش ایالات متحده امریکا و ائتلاف ناتو در افغانستان، تلاش می کنند از گسترش نفوذ داعش دراین کشور چشم پوشی کنند و حقایق را پوشیده یا رد کنند تا نشان دهند که داعش یک تهدید جدی نیست."
وزیر خارجه پاکستان نیز از افزایش تهدیدهای داعش در افغانستان به شدت ابراز نگرانی کرده هشدار داد که پاکستان، چین و روسیه از تهدید داعش متاثر خواهد شد.
خواجه آصف، وزیر امور خارجۀ پاکستان به رسانه ها گفت: "ما نگرانی مشترک خود را در باره‌ی گسترش نفوذ بدون کنترول داعش در افغانستان مطرح کردیم اما متاسفانه حکومت افغانستان و واشنگتن حضور وسیع و یا گسترش داعش را در افغانستان کاملن تایید نمی‌کنند."
افزون بر این، روسیه و پاکستان به هدف مبارزه مشترک با خطرات داعش و هراس افگنی یک کمیته نظامی مشترک تشکیل می دهند.
با این همه مقام‌های امریکایی اتهام‌ها در باره پشتیبانی از داعش در افغانستان را رد کرده اند و دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز تاکید کرد که داعش در افغانستان سرکوب می شده است و تهدید آن جدی نیست.
نگرانی روسیه و پاکستان در حالی از حضور داعش در افغانستان مطرح می شود که در برخی از موارد این کشورها خود از داشتن روابط با مخالفان مسلح دولت و پشتیبانی از آنها متهم شده اند.
در میدان های نبرد از نزد مخالفان مسلح دولت جنگ افزارهای روسی به دست آمده و پاکستان نیز متهم به پشتیبانی از مخالفان مسلح دولت شده است.

  پربازدید ترین