• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور غنی براى اشتراک در مراسم اختتامیۀ کار پروژۀ تاپی عازم ترکمنستان شد

رئیس  جمهور غنی براى اشتراک در مراسم اختتامیۀ کار پروژۀ تاپی عازم ترکمنستان شد

رئیس ‌جمهوری افغانستان صبح امروز در رأس یک هیئت عالی‌ رتبۀ دولتی به‌ منظور اشتراک در مراسم اختتامیۀ کار پروژۀ تاپی عازم ترکمنستان شد و به منطقۀ سلیم‌ چشمۀ شهر ماری مواصلت کرد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتى ریاست جمهورى آمده است که رئیس‌ جمهور کشور ضمن دیدار با قربانقلی بردی محمدوف رئیس ‌جمهوری ترکمنستان، در مراسم اختتامیۀ پروژۀ تاپی که در آن رئیس ‌جمهور ترکمنستان، صدراعظم پاکستان و وزیر دولت در امور خارجی کشور هند حضور دارند، سخنرانی خواهد داشت.

منبع می نویسد که در این سفر رئیس ‌جمهور کشور را صلاح ‌الدین ربانی وزیر امور خارجه، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست ‌جمهوری، اجمل احمدی و فضل محمود فضلی مشاورین مقام عالی ریاست ‌جمهوری، امان‌الله غالب رئیس برشنا شرکت، محمدگل خلمی معین وزارت انرژی و آب و محمد هارون چخانسوری معاون ارتباطات استراتیژیک و رسانه‌ها همراهی می ‌نمایند.

این در حالى است که قرار است پروژه انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند (تاپى) و همچنان پروژه‌ برق (تاپ) 500 کیلو ولت ترکمنستان که از مسیر افغانستان به پاکستان، فایبر نوری و خط آهن تورغندی- هرات بعد از ظهر امروز از سوى مقام هاى یاد شده چهار کشور در هرات گشایش می یابد.

  پربازدید ترین