• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عضو مجلس ایران: وزارت بهداشت نباید تفاوتی میان اتباع ایرانی و خارجی قایل شود

عضو مجلس ایران: وزارت بهداشت نباید تفاوتی میان اتباع ایرانی و خارجی قایل شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران می گوید: وزارت بهداشت نباید تفاوتی میان اتباع خارجی و ایرانی در خدمات رسانی قائل شود و موظف به ارائه خدمات به اتباع است.
همایون هاشمی؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران، در واکنش به خبر اخراج یک پیرمرد افغانستانی از بیمارستانی در ایران به دلیل ناتوانی مالی، گفت: وزارت بهداشت نباید تفاوتی میان اتباع خارجی و ایرانی در خدمات رسانی قائل شود و موظف به ارائه خدمات به اتباع است.
این عضو کمیسیون بهداشت  مجلس ایران گفت که تعیین تکلیف وضعیت اتباع غیر مجاز به عهده وزارت داخله و سازمان های امنیتی و نظارتی ایران است؛ اما تکلیف و وظیفه انسانی دستگاه های ارائه کننده خدمات پزشکی، رفع مشکلات درمانی اتباع می باشد.
هاشمی با تاکید بر اینکه دروازه شفاخانه های ایران همیشه به روی اتباع خارجی باز است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی بیش از 30 سال پذیرای اتباع افغانستان بوده و خدمات درمانی ویژه‌ای را به صورت رایگان به اتباع خارجی به ویژه افغانستانی‌ها ارائه کرده است.
وی یادآور شد: با توجه به مشکلات سد راه شفاخانه ها مانند گرانی دارو و هزینه بالای درمان می طلبد خیرین حوزه سلامت، وزارت امور خارجه و سازمان های مردم‌نهاد، تامین بخشی از هزینه های درمان اتباع بیگانه را بر عهده بگیرند؛ زیرا با توجه به افزایش ورود اتباع مجاز و غیر مجاز به ایران، وزارت بهداشت به تنهایی از عهده تامین هزینه درمان برنمی آید.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید به تکلیف انسانی خود در قبال خدمات رسانی به اتباع خارجی عمل کند.

  پربازدید ترین