• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمداسماعیل: غنی و عبدالله به ملت رحم نموده استعفا دهند

محمداسماعیل: غنی و عبدالله به ملت رحم نموده استعفا دهند

محمداسماعیل از چهره هاى پیشین جهادى در مراسم گرامى داشت از قیام 24  حوت  بر تشکیل حکومت موقت تاکیدکرده از محمداشرف غنى رییس جمهور و داکترعبدالله عبدالله رییس اجرایى حکومت خواست تا استعفا دهند.

محمداسماعیل که امروز در میان هزاران تن از باشندگان ولایت هرات که در مراسم گرامى داشت ازسی ونهمین سالروز قیام 24 حوت صحبت مى کرد گفت که کشور  در  سه سال گذشته در بحران  غرق شده است که نجات آن خیلى دشوار مى باشد.

او گفت :" تقاضا داریم که جناب هردو رییس به ملت خود ترحم وانصاف کنند استعفا، دهند و بروند به طرف یک حکومت انتقالی و دیگر هیچگاه خود را نامزد نکنند."

اسمعیل خان حکومت وحدت ملى  را فاسد، ناکام ، ضعیف  ونامشروع  خوانده  واز جامعه جهانی خواست که از حکومت کنونی حمایت نکند وجهادی های کشور را حمایت کنند .

وی همچنان گروه طالبان را خطاب قرار داده و افزود:" ما از مخالفین  مسلح دولت می خواهیم اگر شما با حکومت نمى توانید مذاکره کنید بیایید با خانواده بزرگ جهاد به طرف مذاکره و گفتگو بنشینید و راه حل سراغ کنید که واقعا یک نظام اسلامی بیاوریم ."

این چهره هاى پیشین جهادى تاکید کرد،در صورتی که با مخالفین مسلح دولت مذاکره نشود جنگ در کشور پایان نخواهد یافت .

موصوف در بخش دیگر از سخنانش گفت:"ما از مجموع کشورهای همسایه خود می خواهیم در راه ختم جنگ  درافغانستان همکاری کنند کشور های که مداخله می کنند واین جنگ را ادامه می دهند ایمان داشته باشند که روی دود آتش این جنگ چشم  های شانرا کور می کند."

اسماعیل خان با اشاره به ناامنى هاى اخیر در ولایت فراه گفت که اگر حکومت نیروهای جهادی را اجاه دهد جنگ در ولایت فراه را نیز خاتمه خواهند داد.

دراین حال محمد آصف رحیمی والی هرات در جمع شرکت کنند گان  این مراسم  گفت :" در سال پیش رو شرایط سخت و دشواری را پیش  رو داریم در شرایط حساس کنونی هرگونه تبلیغ منفی علیه قوای مسلح افغانستان ضد منافع ملی وجفا به ارمان برحق شهدای افغانستان است ."

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب کشور که در این مراسم حضور داشت گفت که هدف از نظام کشور خدمت به ملت بوده اما بعضی از موانع از جمله اختلافات سیاسی، قوم گرایی وفساد اداری  با عث ضربه زدن به این هدف شده است.

گفتنى است که در مراسم  که در درجوار آرا مگاه شهدای گمنام ولایت هرات برگزارشده بود هزاران تن  بشمول مقامات دولتى و چهره هاى پیشین جهادى شرکت نموده بودند.

  پربازدید ترین