• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام حضرت آیت الله سید عسکر شاه حیدری از علما و دلسوزان مردم افغانستان خطاب به سادات و هزاره ها

پیام حضرت آیت الله سید عسکر شاه حیدری از علما و دلسوزان مردم افغانستان خطاب به سادات و هزاره ها

بسمه تعالی
یا أیُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَی وَ جَعَلنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خَبیر
(سوره حجرات،آیه 13)
عزیزان جامعه ی سادات هزاره ؛ السلام علیکم و الرحمة الله و برکاته
 قرآن کریم با هر گونه امتیاز طلبی مخالف است ، رسالت مهم رسول اکرم صلواة الله علیه واله و سلم، مبارزه و محو این مسائل از زمانه ی خودش بود ، اگر سیادت یک امتیاز معنوی و اصل برای خداوند می بود ، به آن در کتاب خودش تصریح نموده و نهادینه می کرد.
متاسفانه عده ای از هر دو جناح ؛ با دامن زدن به جدایی سادات از قوم هزاره ؛ انگیزه ی اقتصادی دارند ، عده ای دنبال امتیاز گیری اجتماعی و سیاسی هستند و برخی پی گیر تسویه حساب های حزبی خودشان در گذشته اند.
در حالیکه فراموش کرده اند ما با مریدان هزاره مان حساب قوم و خویشی ، فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی داریم .ما همه محبان و فرزندان فاطمه ی زهرا سلام الله هستیم .در شر و خیرمان ، در عزاداری ها ، شادی و غم های مان در تمام مناسبت ها در کنار هم بودیم و هستیم .
اگر کرامت انسانی و احترام به شخصیت و حقوق افراد ، در هیچ قومی ملاحظه نشود ، دامن زدن ها به امتیازهای مقام ، طبقه بندی ، اجتماعی ، رنگ و خون کاری نتواند.
جدایی سادات را از قوم شریف هزاره به صلاح نمی دانم .
وضعیت کنونی امروز ما شیعیان افغانستان ایجاب همدلی ،اعتماد ، اتفاق بیشتر، نگهداری حرمت و در آخر به جای رودرو قرار گرفتن در کنار هم بودنمان را می رساند .
در زمانه ی فعلی وقت و انرژی تان را صرف مسائل مهم و حیاتی ؛ بالا بردن سطح و جایگاه علمی و تحقیقی تان در جهان کنید ، به دنبال دست های پنهان که هدف شان جدایی و نفاق میان شیعیان افغانستان است ، نباشید .
سالی سرشار از آرامش، دگر پذیری و شکیبایی در شنیدن سخنان هم را در کنار خیر و برکت برای تمام مردم عزیز افغانستان از خداوند رحمان خواستارم.

والسلام علیکم و الرحمة الله و برکاته
سید عسکرشاه حیدری              
27جمادی الثانی 1439

  پربازدید ترین