• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پناهجوی افغان که یک دختر آلمانی را کشته بود به حبس ابد محکوم شد

 پناهجوی افغان که یک دختر آلمانی را کشته بود به حبس ابد محکوم شد

یک پناهجوی افغان به اتهام تجاوز و قتل یک دختر نوزده ساله آلمانی، از سوی یک دادگاه در این کشور به حبس ابد محکوم شد.

حسین خاوری، پناهجوی افغان در دسمبر سال 2016 میلادی به اتهام تجاوز و قتل یک دختر نزده ساله آلمانی در جنوب غرب شهر فریبورگ آلمان، از سوی پولیس این کشور بازداشت شده بود.

حسین، هنگام ارتکاب این جرایم هفده سال داشت، اما اکنون او نزده سال دارد.

اکوارت برگر، سرپرست پروندۀ این رویداد می گوید: «دادگاه سن متهم را در این پرونده متفاوت ارزیابی می کند، اما همانگونه که وکیلان بردسی کرده اند، اتهام او بسیار خطرناک است؛ اتهام او بسیار نادر است و از همین رو من نگران استم و آزادی بسیار بعید است.»

برنارد کراونر، وکیل دادگاه نیز در این باره می گوید: «واژۀ رضایت، هرگز نمی تواند واژۀ درست در این پرونده باشد؛ از بهر این که مجازات مرگ نمی تواند برعکس شود و نه این گونه حکمی در جهان  وجود دارد! اما من فکر می کنم این حکم در مقاسیه با جرم او مطابقت دارد؛ به این دلیل که او به جرم قتل و تجاوز شدید روبر است.»

گفته می شود که این پناهجوی افغان 2013میلادی نیز برای یک قتل تلاش کرده بود و به ده سال زندان محکوم شده بود، اما در سال 2015از زندان رها شد و به آلمان آمد.

این در حالی است که اکنون هزاران تن از پناهجویان افغان در کشورهای اروپایی به ویژه در آلمان به سرمی برند. بسیاری از این پناهجویان با زنده گی دشواری روبرو استند. از همین رو گفته می شود جرم او برای پناهجو افغان دیگر نیز اثرهای منفی بگذارد.

  پربازدید ترین