• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اخراج نخستین گروه پناهجویان افغان از ترکیه پس از توافق کابل و آنکارا

اخراج نخستین گروه پناهجویان افغان از ترکیه پس از توافق کابل و آنکارا

در حالی که اخیرا کابل و آنکارا برای اخراج پناهجویان افغان توافق کرد‌ه‌اند، دولت ترکیه در نخستین دور از اخراج‌های گروهی 227 افغان را به کشورشان بازگرداند.

بامداد امروز (یکشنبه) دولت ترکیه 227 پناهجوی افغان که نیروهای پلیس ترکیه از استان‌های «آغری»، «ایغدیر» و «ارزروم» دستگیر کرده بودند را به طور اجباری به افغانستان بازگرداند.

ریاست امنیت ملی ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که روزانه حدود 500 پناهجوی افغان به طور غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند. پس از آن نیز دولت‌های افغانستان و ترکیه توافق کردند تا حدود 670 نفر از پناهجویان افغان را به کابل بازگردانند.

استانداری «ارزروم» ترکیه اعلام کرد که دور دیگر اخراج گروهی 204 نفر از پناهجویان افغان از ‌ترکیه، امروز به مقصد کابل انجام می‌شود.

تا فردا با آماده شدن مدارک لازم برای اخراج گروهی دیگر از پناهجویان نیز قرار است 467 پناهجوی افغان دیگر نیز به کابل اخراج شوند.

«هاشم ازوجان» رئیس اداره مهاجرت ارزروم در این باره گفت که ترکیه پیش از این برای اخراج پناهجویان افغان با مشکلاتی نظیر تهیه مدارک لازم مواجه بود، اما اکنون با هماهنگی صورت گرفته با سفارت افغانستان این روند تسریع شده است.

  پربازدید ترین