• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

احزاب و جریان های سیاسی: رئیس جمهور در برابر خواست های احزاب بی توجهی کرده است

احزاب و جریان های سیاسی: رئیس جمهور در برابر خواست های احزاب بی توجهی کرده است

شماری از احزاب و جریان‌های‌ سیاسی با انتقاد از بی‌اعتنایی ریاست جمهوری نسبت به خواست‌های آنان و آن‌چه که «برخورد دوگانه» در کمیسیون مستقل انتخابات می‌خوانند می‌گویند، در صورتی‌که به خواست‌های‌ آنان تمکین نشود، همکاری‌شان با کمیسیون انتخابات را به تعلیق درآورده و روی گزینه‌ی تحریم انتخابات نیز فکر خواهند کرد.

دکتور محیی‌الدین مهدی، عضو حزب جمعیت اسلامی و بشیراحمد ته‌ینج، عضو حزب جنبش اسلامی در این نشست می‌گویند، زمانی‌که با کمیسیون انتخابات می‌نشینند، می‌گوید پیشنهادهای شما مشکل ندارد، اما در برابر رییس جمهور این پیشنهادها را غیرعملی‌ می‌خواند.

اما شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید، رئیس جمهور غنی در آخرین دیدارش به سران احزاب تعهد سپرده که خواست‌ آنان در مورد برگزاری انتخابات به‌موقع در نظر گرفته می‌شود.

احزاب و جریان‌های سیاسی تأکید دارند که انتخابات آینده باید بی‌هیچ تأخیر و تعللی در زمان تعیین‌شده‌ی آن برگزار شود.

رأی قابل انتقال برای جلوگیری از هدررفتن آرای مردم، زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات سرتاسری و همه‌شمول، گشایش مراکزی که به‌خاطر ناامنی مسدود شده‌ است و ایجاد اتاق نظارت برای احزاب سیاسی در ساختار دفتر مرکزی و دفترهای ولایتی کمیسیون انتخابات از خواست‌هایی ا‌ست که احزاب و جریان‌های سیاسی کشور دو هفته پیش با رئیس جمهور غنی و کمیسیون مستقل انتخابات در میان گذاشته بودند، خواست‌هایی که به گفته‌ی آنان، تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

  پربازدید ترین