• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

همایش توسعه روابط آموزش عالی و بازرگانی ایران و افغانستان در ولایت کرمان ایران برگزار می شود

همایش توسعه روابط آموزش عالی و بازرگانی ایران و افغانستان در ولایت کرمان ایران برگزار می شود

سوم ثور/اردیبهشت ماه همایش توسعه روابط آموزش عالی و بازرگانی ایران و افغانستان با حضور مقامات بلند پایه افغانستان برگزار خواهد شد.

آصفه ستانکزی عضو شورای مرکزی همایش گسترش روابط آموزش عالی و بازرگانی ایران و افغانستان در گفتگو با خبرگزاری افغان ایرکا گفت: در این همایش وزیر تحصیلات عالیه افغانستان به همراه هیئت همراه، وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئت همراه، سفیر ایران در کابل، سفیر افغانستان در تهران و پنج تن از رؤسای دانشگاه های شناخته شده افغانستان، سی تن از رؤسای دانشگاه های ایران، دستیار رئیس جمهور غنی، رییس بخش مالی و بانکداری بانک مرکزی افغانستان، مؤسس پروگرام ارتقا آموزشی(spp)، دو نفر از معاونت ریاست اجراییه، تعدادی از وزارت خارجه ایران و افغانستان و مسولان اتاق بازرگانی حضور خواهند داشت.

ایشان افزودند: مقامات افغانستانی روز شنبه آینده به ایران خواهند رفت.

خانم ستانکزی ادامه داد: در چهارم ثور/اردیبهشت ماه نیز جشن فارغ التحصیلی دانشجویان افغانستانی  استان کرمان را با حضور مقامات در دانشگاه ولی عصر برگزار می‌کنند.

خانم ستانکزی در پایان گفتند: برگزاری این همایش باعث یگانگی و قوت بیشتر همبستگی بین ایران و افغانستان خواهد بود و از آنجا که شهر رفسنجان پتانسیل خوبی از حضور دانش آموزان و دانشجویان افغانستانی را داراست، باعث گسترش بیشتر و پایدار تر روابط خواهد شد.

  پربازدید ترین