• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

از سرشماری هوایی تا انتحاری ها در راستای سازماندهی حکومت در انتخابات است

از سرشماری هوایی تا انتحاری ها در راستای سازماندهی حکومت در انتخابات است

انتخابات که با چالش حضور کم رنگ مردم مواجه بود به یکباره در خون و انفجار فرو رفت، انتحاری خونین در مرکز ثبت نفوس غرب کابل 69 کشته و 120 زخمی برجای گذاشت، حمله ای که با توجه به امنیت نزدیک به صفر منطقهِ پرجمعیت دشته برچی قابل پیشبینی بود، حمله ای که هم زنان، کودکان و مردانی را به کام مرگ کشاند که برای دریافت شناسنامه الکترونیک مراجعه کرده بودند و هم دانش آموزانی که در راه رفتن به مکتب قتل عام شدند.

این حمله مرگبار آغازی بود برای قدرت نمایی تروریستان در سال انتخابات که نه تنها حکومت اقدام امنتیی روی دست نخواهد گرفت بلکه همچنان تهدیدها از کابل گرفته تا دورترین نقاط در انتظار تجمع های مردمی است.

داعش خیالی که مسوولیت هر حمله تکان دهنده را به عهده می گیرد و طالبی که برای نابودی افغانستان از هیچ کشتاری فروگذار نیست در مبنا یکی و از یک منبع تغدیه می شود و حضور بیش از بیست گروه تروریستی دروغی برای فریب افکار عمومی است.

انتحاری مرگ بار دشت برچی را نه می توان تلاش داعش برای براندازی اختلاف های مذهبی دانست و نه مربوط به طالبانی که خواهان توقف روند انتخابات بلکه مقصر کشتار مردم بی دفاع، ریاست جمهوری و رهبران ارشد امنیتی است، زمانیکه اشرف غنی مردم را تشویق به ثبت نام و شرکت در انتخابات می کند آیا نباید حداقل مراکز ثبت نام و ادارات نفوس را مورد حفاظت قرار دهد یا خود در پس پرده در حال از میان بردن همین نیم بند امید در میان مردمی است که همچنان به رای و آینده امید بسته اند؟

در این میان تهدید اصلی، روند رو به جلوی کمیسیون انتخابات است که مطابق فرمایشات ارگ در حال سازماندهی انتخابات می باشد که فراتر از تقلب های انتخابات گذشته و گوسفندواتر به پیش می رود و اگر این کمیسیون بنا به وابستگی ها راهی جز اجرای دستورات حکومت ندارد باید گفت که اشرف غنی با تیم ارگ نشین طی نزدیک به چهارسال گذشته شوم تر از طالب و خطرناک تر از داعش در کشور بوده است.

تروریستان حال با هر نامی که در اساس یکی می باشند آشکارا و بدون هیچ هراسی از نیات خود می گویند و با هر کشتار و ویرانی مسوولیت آن را به عهده می گیرند اما چه زمانی اشرف غنی و عبدالله از جنایت های روا شده بر مردم گفتند؟ دولتمردانی که در سلطه بر کشور و قدرت همراه با امریکا و پاکستان، تروریسم را تقویت کردند، با دالرهای اعراب بر نبرد مذهبی دامن زدند و در نفرت قومی، مردم را مقابل یکدیگر قرار دادند.

حکومت وحدت ملی نه تنها خواهان شرکت همه گیر مردم در انتخابات نمی باشد بلکه در پی ایجاد ناامنی ها برای بی میلی هرچه بیشتر جامعه است تا انتخابات بر اساس برنامه های از قبل طرح ریزی شده به پیش برود و از آنجایی که همواره مناطق غیرپشتون بیشترین حضور در انتخابات را داشته اند، اینک بنا به برنامه ارگ قرار است آرای خیالیِ ثبت نام شدگانِ خیالی مناطق پشتون نشین گوی سبقت را ربوده و تاریخ ساز شود.

انتخاباتی که اشرف غنی طی چهارسال با صرف هزینه های کلان از برکناری و انزوای رهبران قومی و سیاسی و گسترش ناامنی در همکاری های نهان با تروریستان و حامیان آنان تا از میان بردن اصلاحات در جنجال شناسنامه های الکترونیک صورت داد با سازماندهی دقیق و فراتر از هر انتخاباتی دیگری، پارلمان بر اساس خواست ارگ آرایش قومی به خود می گیرد، حزب اسلامی به امتیازهای کلان از مجلس گرفته تا حکومت دست می باید و از همه مهم تر، اشرف غنی بی رقیب و بدون شریک و متحد دردسر ساز در قدرت باقی می ماند.

این در حالی است که نه می توان امید به انتخابات حتی در حد و اندازه تقلب های گذشته را داشت و نه انتظار حضور واقعی مردم حتی کم رنگ در انتخابات زیرا حکومت از مدت ها قبل نفوس را از طریق هوایی سرشماری کرده و بنا به آن، ثبت نام و رای گیری انجام می شود و حال بماند که از حمله تا انتحاری های گسترده تر در سال جاری انتظار انتخابات و هر اجتماعی از مسجد گرفته تا صف رای دهی را می کشد.

هراس مردم از طالب و داعش نیست زیرا دهه ها با خشونت تروریستان دسته و پنجه نرم کردند بلکه وحشت از آن افراط گر و قبیله گرایی است که قدرت را در سلطه دارد و از حمایت غرب تا کشورهای عربی برخوردار می باشد، وحشت از تداوم قدرت رییس جمهوری می باشد که تنها طی چهار سال کشور را ویران تر و خشنونت بارتر از چهاردهه جنگ گذشته کرد.

  پربازدید ترین