• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روزانه نزدیک به 2 هزار شهروند کشور به طور غیرقانونی راهی ایران میشوند

روزانه نزدیک به 2 هزار شهروند کشور به طور غیرقانونی راهی ایران میشوند

کارمندان شرکت های مسافربری در کابل می گویند که روزانه نزدیک به دو هزار شهروند کشور به گونه غیر قانونی از راه غرب کشور راهی ایران می شوند.

مسوول یکی از شرکت های مسافر بری اظهار نمود که بیشتر جوانان به دلیل نا امنی و بی کاری از کشور فرار می کنند و به مقصد های چون ایران، ترکیه و حتی کشور های اروپایی کشور را ترک میکنند.

رانندگان حکایت های دردناکی از سرنوشت سفر های غیر قانونی دارند و بیان میکنند که وقتی آنان در نیمروز می رسند، در آنجا فروخته می شوند. بدست قاچاقبران بلوچ می افتند. در آنجا چپاول می شوند.

جوانان کشور هرچند به امید یک زندگی آرام سفر غیر قانونی می کنند، اما بی خبر از اینکه ترکیه از این پس افراد بی سند و مدرک را از آن کشور بیرون می کند. چنانکه در ماه های پسین هزاران تن از ترکیه به اجبار بیرون کشیده شده اند.

حفیظ الله میاخیل، مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان تصریح نمود: “از ماه حمل امسال 3700 تن از پناهجویان کشور از ترکیه به کابل فرستاده شده است که روز گذشته 237 تن به کابل فرستاده شدند. تلاش ها جریان دارد تا ا اخراج پناهجویان از ترکیه مدیریت شود.”

افغانستان پس از سوریه دومین کشوری است که بیشترین رقم پناهجویان را در جهان دارد. به اساس آمار های وزارت مهاجران تنها در سال 2015 ، 250هزار تن از شهروندان کشور به کشورهای اروپایی درخواست پناهنده گی داده اند.

  پربازدید ترین