• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر دفاع افغانستان وارد تهران شد

وزیر دفاع افغانستان وارد تهران شد

وزیر دفاع افغانستان در رأس هیأت بلندپایه دفاعی و نظامی به دعوت وزیر دفاع ایران وارد تهران شد.

سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع کشورمان به دعوت امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیات بلند پایه دفاعی و نظامی وارد تهران شد.

براساس این گزارش، وی در مدت اقامت در ایران، ضمن ملاقات و مذاکره با همتای ایرانی خود با مقامات سیاسی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران پیرامون توسعه روابط دفاعی نظامی و همکاری های منطقه ای و بین المللی دیدار و مذاکره خواهد کرد.

پیش از این، تمیم عاصی، معین پالیسی و استراتژیک وزارت دفاع کشور در 15 ماه حوت سال گذشته و برای زمینه‌سازی سفر وزیر دفاع به ایران، به تهران سفر کرده بود.

در سفر آقای عاصی به تهران، وی هدف از سفر به ایران را زمینه برای سفر وزیر دفاع به این کشور در ماه حمل و پایه‌گذاری فصل جدیدی از همکاری دو کشور در حوزه‌های دفاعی اعلام کرده بود.

بر این اساس، گفته می‌شود که همکاری‌های دفاعی در محور گفتگوهای مقام‌های دو کشور قرار دارد.

معاون پالیسی و استراتژی وزارت دفاع افغانستان در دیدار با امیر سرتیب حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به این‌که امنیت ایران را امنیت افغانستان می‌دانیم، گفته بود: هرگونه تهدید و نگرانی ایران را تحمل نکرده و با آن برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که به هیچ کشوری اجازه دخالت و تضعیف روابط دو کشور برادر و همسایه ایران و افغانستان را نخواهیم داد، تصریح کرده بود: "روابط دو جانبه ما می‌تواند در آینده در ابعاد گسترده‌تر توسعه یابد".

این در حالی است که افغانستان و ایران در حال نهایی کردن یک سند جامع همکاری‌ها و ارتقای روابط به سطح استراتژیک اند. یکی از کمیته‌های پنج‌گانه مذاکرات میان دو کشور، کمیته سیاسی ـ امنیتی است که تاکنون دو دور گفت‌وگوهای امنیتی و دفاعی مقام‌های دو کشور در این کمیته برگزار شده است.

قرار است سومین نشست کمیته سیاسی امنیتی در هفته‌های آینده در تهران برگزار شود.

  پربازدید ترین