• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نشست عمومی امروز مجلس نماینده گان به گمان رخصتی عمومی برگزار نشد

نشست عمومی امروز مجلس نماینده گان به گمان رخصتی عمومی برگزار نشد

مجلس نماینده گان به گمان رخصتی عمومی نشست عمومی روز چهارشنبه را برگزار نکرد و در خانه ملت بسته ماند.

شماری از نماینده گانی که برای حضور در نشست امروز آمده بودند اظهار نمودند که مسوول اساسی کشتار ها و ایجاد چالش ها در کشور مجلس نماینده گان است که اعضای آن به وزیران ناکارا رای اعتماد دادند.

رمضان بشردوست  نماینده کابل در مجلس گفت: “مسوول اساسی خون ریزی ها، قتل ها و گرسنه گی مردم مجلس نماینده گان است. به وزیران بی کفایت و غیر مسلکی رای دادند و انجینیر ساختمانی را رییس امنیت ملی و انجینیر دیگر را وزیر امور داخله ساختند. همین وکلا هستند که سبب ایجاد چالش ها درکشور شده اند.”

عزیزه جلیس نماینده سرپل در مجلس تصریح کرد: “موضوع اجندای جلسه عمومی آماده میشد. اما در رخصتی اشتباه شده است.  وکیلان در شرایط حساس باید در نشست عمومی حاضر میشدند. اجندا وجود میداشت و نباید خانه ملت بسته میبود.”

در همین حال شمار دیگری از نماینده گان مجلس تاکید ورزیدند که باید نشست فوق العاده برای چگونه گی وضعیت امنیتی برگزار و به نگرانی های مردم رسیده گی میشد.

عبدالستار درزآبی نماینده جوزجان در مجلس افزود: “باید وکیلان میامدند و یک جلسه فوق العاده درباره موضوع افغانستان دایر میشد. در برابرجنگ اعلام شده باید تصمیم گرفته میشد تا ما میتوانستیم راه های حل را جستجو میکردیم.”

شماری از قانون گذاران یاد آور شدند که مجلس نماینده گان نتوانسته است تا خواست مردم را با نظارت از عملکرد حکومت عملی سازد.

  پربازدید ترین