• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بشر دوست: مسوول اصلی کشتار ها و فقر در کشور مجلس نماینده گان است

بشر دوست: مسوول اصلی کشتار ها و فقر در کشور مجلس نماینده گان است

رمضان بشر دوست، نماینده مردم کابل در پارلمان می گوید، مسوول اساسی کشتار ها و ایجاد چالش ها در کشور مجلس نماینده گان است که اعضای آن به وزیران ناکارا رای اعتماد دادند.

هر چند چالش های کلان در کشور وجود دارد و نیاز است تا به آن رسیده گی شود، اما مجلس نماینده گان به گمان این که رخصتی عمومی است نشست روز چهار شنبه را برگزار نکرد.

شماری از نماینده گانی که به مجلس آمده اند می گویند که عامل اصلی خون ریزی ها در کشور مجلس نماینده گان است که اعضای آن به وزیران ناکارا رای اعتماد داده اند.

آقای بشر دوست گفت: “مسوول اساسی خون ریزی ها قتل ها و گرسنه گی مردم مجلس نماینده گان است که به وزیران بی کفایت و غیر مسلکی رای دادند و انجینیر ساختمانی را رییس امنیت ملی و انجینیر دیگر را وزیر امور داخله ساختند و همین وکلا هستند که سبب ایجاد چالش ها درکشور شده اند.”

با این حال، عزیزه جلیس، نماینده مردم سرپل در مجلس نماینده گان بیان داشت:”موضوع اجندای جلسه عمومی آماده میشد و اما اشتباه شده در رخصتی و وکیلان در شرایط اساس باید در نشست عمومی حاضر میشدند و اجندا وجود میداشت و نباید خانه ملت بسته می بود.”

درهمین حال شماردیگری از نماینده گان مجلس تاکید می ورزند که باید نشست فوق العاده برای چگونه گی وضعیت امنیتی برگزار و به نگرانی های مردم رسیده گی میشد.

عبدالستار درزآبی، نماینده مردم جوزجان در مجلس اظهار داشت:”باید وکیلان میامدند و یک جلسه فوق العاده در باره موضوع افغانستان دایر میشد و در برابرجنگ اعلام شده باید تصمیم گرفته میشد تا ما میتوانستیم راه های حل را جستجو می کردیم.”

انتقاد برخی از اعضای مجلس در حالی مطرح می شود که روز سه شنبه طالبان بر بخش های از شهر فراه حمله کردند که اعضای شورای ولایتی فراه این رویداد را برخواسته از غفلت مقام های ارشد امنیتی میدانند.

  پربازدید ترین