• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایجاد اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در چوکات معارف کشور

ایجاد اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در چوکات معارف کشور

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی کشور که قبل از این در چوکات وزارت معارف به عنوان یک معنیت فعالیت می کرد، صبح امروز طی مراسمی با معرفی تقرر رئیس این اداره به عنوان یک اداره مستقل آغاز به کار کرد. در این مراسم ندیمه سحر با فرمان رئیس جمهور توسط سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور به‌عنوان رئیس این اداره مقرر و به همکارانش معرفی گردید.

اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی معارف کشور، که قبل از این در چوکات وزارت معارف به‌عنوان یک معینیت فعالیت می‌کرد؛ صبح امروز طی مراسمی با حضور سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، و سرپرست وزارت معارف کشور، به عنوان یک نهاد مستقل آغاز به کار کرد.

سرور دانش ضمن معرفی ندیمه سحر به عنوان رئیس این اداره با فرمان رئیس جمهور، در سخنان خود لازم دانست که اداره مستقل تعلیمات تخنیکی و مسلکی، در امر مبارزه با فساد بسیار کوشا باشد و این مهم را در اولویت کاری خود قرار دهد.

ندیمه سحر رئیس تازه تقرر یافته اداره مستقل تعلیمات تخنیکی و مسلکی، چالش هایی را از جمله کمبود مراکز آموزشی و نبود معلمان مجرب و مسلکی را بر سر راه معارف کشور برشمرد و رسیدگی به آن را از مهم ترین اهداف این اداره دانست.

دکتر میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف نیز در سخنانی ایجاد اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی  را نقطه عطفی در سیاسیت های ظرفیت سازی توسط حکومت در کشور دانست.

حکومت وحدت ملی با این امید ریاست تعلیمات تخنیکی و مسلکی معارف را از وزارت معارف مستقل کرد، تا بلکه بتواند در امر ایجاد ظرفیت سازی مفید و منابع بشری برای خودکفایی کارآموزان فنی در کشور بهتر متمرکز کرده و گامی مؤثر بردارد.

  پربازدید ترین