• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

میزان قبولی درخواست های پناهندگی در آلمان کاهش یافته است

میزان قبولی درخواست های پناهندگی در آلمان کاهش یافته است

میزان قبولی پناهجویان در آلمان در سال جاری به شدت کاهش یافته است. یک گزارش تازه اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان می رساند که در سال جاری از هر سه درخواست پناهندگی در این کشور فقط یکی قبول شده است.

روزنامه آلمانی "ولت" گزارش داده که براساس آمار این اداره، از هر سه پناهجویی که درخواست پناهندگی در آلمان ارائه کرده اند، فقط یکی شرایط به دست آوردن حفاظت را داشته است.

از آغاز ماه جنوری تا پایان ماه اپریل تنها 32.5 درصد از تصمیمات اتخاذ شده در مورد 93381 درخواست پناهندگی توانسته یکی از چهار نوع حفاظت را دریافت کنند.

در سال 2017، شمار قبولی درخواست های پناهندگی به میزان قابل توجهی بیشتر بوده است؛ یعنی 43.4 درصد از کل 603 هزار تصمیم پناهندگی مثبت بود.

در سال 2016 یک ریکارد ثبت شده بود. در آن زمان به دلیل بحران مهاجرت و ورود شمار زیادی از مهاجران تازه وارد، در مورد بسیاری از دوسیه های قدیمی به سرعت تصمیم گیری شده بود که هرگز در این کشور سابقه نداشت؛ یعنی راجع به 694 هزار دوسیه تصمیم گرفته شده بود که میزان قبولی آن 62.4 درصد بود.

این اداره فدرال اظهار داشت که الزاماَ یک دلیل عمومی برای تغییر در میزان قبولی پناهجویان در یک دوره زمانی مشخص وجود ندارد، بلکه این پروسه متشکل از موارد جداگانه دوسیه های پناهندگی است که به صورت انفرادی مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن تصمیم گیری می شود.

با این حال اداره امور مهاجرت و پناهندگی فدرال آلمان اشاره می کند که کاهش میزان قبولی به شدت با بسیاری از دیگر رویه های رسیدگی به درخواست ها مرتبط است. این «رویه های دیگر رسیدگی به درخواست پناهندگی» نسبت به سال گذشته تقریباَ دو برابر شده و 31 درصد کل تصمیم‌گیری ها را شامل می‌شود. اداره امور مهاجرت گفته است که به گونه مثال، یکی از موارد «رویه های دیگر رسیدگی به درخواست پناهندگی» مسئول بودن یک کشور دیگر اتحادیه اروپا به رسیدگی به درخواست پناهندگی براساس قاعده دوبلین است.

این اداره به طور کلی "روند دوبلین را با تنظیم سه مرکز دوبلین و افزایش کارکنان شان" بهتر ساخته است. علاوه بر این، رسیدگی به دوسیه هایی که شامل قواعد دوبلین می شود در یک مرکز هماهنگ شده است که باعث افزایش کار و سرعت در رسیدگی به این دوسیه ها شده است.

  پربازدید ترین