• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خبری خوش برای دانش آموزان خارجی در ایران

خبری خوش برای دانش آموزان خارجی در ایران

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران گفت: 463 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس ایران تحصیل می‌کنند که از این تعداد 433 هزار نفر، دانش‌آموزان اتباع افغانستانی هستند.

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ایران در گفت‌وگو با فارس درباره تعداد دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس کشور، اظهار کرد: 463 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در آموزش و پرورش ایران تحصیل می‌کنند که از این تعداد 433 هزار نفر، دانش‌آموزان اتباع افغانستانی هستند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره تحصیل دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران، گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری، 115 هزار نفر بر تعداد دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران افزوده شد‌.

کریمی با بیان اینکه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران چه مجاز و چه غیر مجاز مشکلی وجود ندارد، افزود: البته ما از مجامع و سازمان‌های بین‌المللی گلایه داریم که حمایت‌هایی که لازم است از دانش‌آموزان افغانستانی انجام نمی‌دهند زیرا حتی بخشی از این دانش‌آموزان توانمندی خرید کتاب و لوازم تحریر اولیه را هم ندارند.

وی ادامه داد: ما از NGOهای بین‌المللی که مدافع حقوق بشر و حقوق کودک هستند خواستار توجه بیشتری با بحث آموزش کودکان افغانستانی در ایران هستیم.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص دستورالعمل ثبت‌نام سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان اتباع افغانستانی در مدارس این کشور نیز گفت: در حال آماده سازی این بخشنامه هستیم و همزمان با بخشنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان ایرانی، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ می‌شود.

  پربازدید ترین